29 maart 2024, 00:03:39

2e valk bij 6 jaar oude

Gestart door karin hibels, 7 januari 2003, 00:39:34

« vorige - volgende »

karin hibels

Hallo luitjes,

wij kunnen een valkparkiet krijgen van ongeveer 6 jaar oud maar zouden dat alleen willen doen als er dan ook een tweede bij kan. Heb het idee dat het een vrij dominant beestje is (man); kunnen we daar zomaar een pop bij nemen? :-/
Bedankt alvast!

Groet, Karin

Fred

Hoi Karin,

Wij hebben zelf een leuke valkparkiet.
Het is wel een dominant mannetje.
We hebben geprobeerd om er een pop bij te zetten
maar dat accepteerde onze valk Fred niet.
Hij ging pikken naar het vrouwtje en was
agressief t.o.v. van haar.
Daarom hebben we maar besloten dat Fred
alleen blijft. Hij vindt het ook wel goed zo en krijgt
veel aandacht.
Het vrouwtje is weer naar de vorige eigenaresse terug
gebracht.
Bij ons ging het dus niet goed maar anderen hebben
wel weer goede ervaringen dus ik denk
dat het per valkje zal wisselen.
Succes in ieder geval !

Groetjes van Sandra, Bas en natuurlijk Fred.

Tara

Hoi Karin, het hangt er van af, als je valk van 6 erg gehecht zou zijn aan jou, zou ie de vogel niet accepteren, maar als die vogel niet gehecht is aan jou en niet tam is, kan daar zonder moeite een vogel bij.
Groetjes, Tara&Co

Paul

Hoi Karin,
Ik heb zelf een valkje van bijna 12 jaar oud en die heeft zeker 10 jaar alleen gezeten en ik heb er sinds een jaar een aantal valkjes bij maar daar wil ie niks van weten :-(
Hij zit daarom ook appart in zijn kooi en als je een andere valk bij hem zet gaat ie meteen tot de aanval over maar zolang ze verder als een meter bij hem vandaan blijven laat ie het wel toe.
Elke valk is weer verschillend in zijn gedrag dus het is gewoon een kwestie van proberen.
De meeste kans maak je als je er een hele jonge vogel van een week of 6 bij zet want die accepteren ze eerder dan een andere volwassen vogel.

Veel succes en laat even weten hoe het afgelopen is.

Groetjes,  Paul