7 mei 2025, 13:29:03

koppels in voliere

Gestart door dizzy, 8 april 2004, 11:31:30

« vorige - volgende »

dizzy

heyz,
ik heb sinds kort een voliere van 190x90x60
ik ben van plan daar een valkparkiet koppel in te zetten
en een grasparkiet koppel die 2 koppels in een voliere
dat past toch wel?

gr. dizzy

Karin

Als je niet wilt kweken wel. Als je wel wilt kweken niet. Grasjes zijn daar te agressief voor en kunnen zelfs de jongen van de valkjes doden.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hoi

het kan zeker ja, en kweken kan wel lukken hoor. Het kan absoluut goed gaan met de grasjes hoor. Dit is geen regel dat grasjes agressief zijn hoor, eerder, ja...

SDC:D

Tara

Hoi Karin,

niet alle grasjes zijn zo hoor, ze worden wel zo herkend, maar ik heb er 2 die gewoon nieuwsgierig zijn, maar verder durven ze niets. Het is eigelijk gewoon afwachten. Ik had al eerder 4 grasparkieten gehad, en ik was eigelijk zo bang voor mijn valkjes dat ik ze gelijk wegdeed, maar nu besef ik dat dat dom was van me, want ik had nooit echt gezien dat ze de valkjes lastigvielen, en dat deden ze ook niet.

Als je valkparkieten en grasparkieten samenzet dan is het eigelijk gewoon erg goed in de gaten houden. Ik prefereer valkjes dan grasparkieten, dus daarom deed ik de grasjes weg. Als ik zie dat mijn grasparkieten mijn valkjes problemen geven, gaan ze gelijk weg.

Maar ik ken vele mensen waarbij valkparkieten én grasparkieten goed samengaan, zelfs tijdens kweek. Het hangt gewoon van de vogel zelf af.

Groetjes, Tara

dododoke

ik heb 14 grasparkieten zitten bij mijn valkparkieten en mijn grasparkieten doen helemaal niets aan de valkparkieten. dus je kan er grasparkieten bij zetten en zie of ze iets doen of niet, maar ik denk niet dat de grasparkietjes iets zullen doen.

groetjes

claudjuh

ik heb een koppel valken en 2 koppels grasjes, maar ik had bij de eerste broedronde meegemaakt dat bij het ene grasparkietkoppel de eieren niet uitkwamen, vervolgens zag ik, toen ik thuiskwam, dat die pop bezig was de jongen van het andere koppel te molesteren!! En ze waren pas een weekof anderhalf! Overal bloed en die kleintjes keken zó verbouwereerd, ze wisten niet wat hun aant lijf was.Hun ouders zaten wat stom op een ander nestkastje toe te kijken wat zij deed met hun kids.Ik heb het koppel zonder kids apart gezet. Nu hebben ze allebei jongen, partnerruil ook nog even gedaan en het gaat goed. Naar de jongen van de valken kijken ze niet.