25 april 2024, 16:04:01

Laatbloeier?

Gestart door Wietje, 23 juni 2004, 16:56:35

« vorige - volgende »

Wietje

23 juni 2004, 16:56:35 Last Edit: 23 juni 2004, 16:57:25 by Wietje
We hebben sinds kort een jong valkparkietje van zo'n 6 weken. Maar ik vraag me af of het een beetje een laatbloeier is wat betreft vliegen. Ik zie 'm nog geen pogingen doen in ieder geval. Zo stond gisteren het kooitje open en hij zat te krijsen dat ie eruit wilde. Dus mijn vriend roept 'm en hij springt zo op de grond en loopt het stuk door de kamer. Wel een heel grappig gezicht trouwens. Vervolgens springt ie op mijn vriend z'n hand en begint blij te kwetteren. Het lijkt wel of ie niet snapt dat ie een vogel is en kan vliegen (hihihi)  ;D.

Wietje

En dan heb ik nog een vraagje. We hebben namelijk een huiskamer waar ook gelijk de voordeur zit (dus geen halletje of iets dergelijks). Zodra Falko kan vliegen is dit natuurlijk best link met in en uit lopen (visite die binnenkomt e.d). Heeft iemand hier een tip voor? Of zou de vogel niet snel naar buiten vliegen? Een hordeur lijkt me sowieso wel handig voor de zomer, zodat de deur ook open kan staan. Maar onze deur gaat naar binnen open dus ik weet niet of daar ook hordeuren voor zijn.

suus

Heb je het vliegen al wel voorgedaan dan? Dat moet altijd bij zulke kleintjes he? :D :D Nee hoor maar het kan nog prima hoor dat ie nog niet vliegt met 6 weken. De ene is idd gewoon wat sneller dan de andere. Verder wat betreft die deur: Tja, als de deur naar binnen opent dan kun je ook niet eerst de buitendeur zo dichtmogelijk doen en dan de hordeur open doen. Iedereen aan laten bellen en de vogel terug in de kooi doen als de deur open gaat dat is het allerveiligst.  Voor mensen die toch een sleutel hebben en zo binnen komen, kun je misschien als de valk los is een bordje voor het raam plakken o.i.d. (dat ze toch aanbellen) Want ook al is het een deur die naar binnen opent, hij zou zo een duikvlucht kunnen nemen en dan is ie gelijk in de buitenlucht natuurlijk en het hoeft maar 1 keer te gebeuren..
succes
groet suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Paul

Hoi Wietje,

Dat vliegen komt vanzelf wel hoor dat doen ze gewoon ineens voordat je het weet vliegt ie ineens.
Valkjes zijn eigenlijk best lui en ze lopen liever dan dat ze een stukje moeten vliegen soms :-)
Hij kan al best wel vliegen mijn vorige jongen zaten met 5 weken op mijn schouder en ineens vlogen ze een stukje.
Dus pas nu zeker ook al op met de deur want ook al heeft ie nog niet gevlogen hij kan het al best als ie dat wil.
Ik heb hier in de ramen ook horren zitten en normaal komen ze daar niet eens in de buurt maar gisteren schrokken ze en toen zijn er toch een paar tegen de hor gevlogen en die waren anders zonder hor weg geweest.
Ook in de keuken heb ik een horgordijn dat is niet 100% veilig maar houd toch wel een hoop tegen als ze weg willen.
Maar een dichte hor is veel beter je kan ook van die horren kopen die zichzelf oprollen en als je er uit wil kanje die dan zo opzij schuiven.
Er moet zeker iets te bedenken zijn en beter nu een paar euro extra uitgeven als straks verdriet als er wat gebeurd.

Groetjes, Paul

Remco_Ultee

Kun je de hor niet gewoon een stuk meer naar binnen zetten zodat eerst de voordeur open kan, en dicht, en daarna de hordeur open en dicht.
En dan neem je zo'n hordeur die in kan schuiven. Makkie  ;D