8 mei 2025, 08:11:33

Mijn valkjes eten niets lekkers.

Gestart door Richard1967, 3 juni 2004, 03:04:21

« vorige - volgende »

Richard1967

3 juni 2004, 03:04:21 Last Edit: 3 juni 2004, 03:04:52 by Richard1967
Hallo allemaal,

Mijn twee valkjes Pietje en Sjors die eten niets anders als alleen maar hun zaad en eivoer.
En dan hang ik er om de twee dagen een trosgierst in, die eten ze wel op.

Maar verder hoef ik ze niets te geven, want ze eten het niet.
 :-[Ik heb al appel, courgette, pelpinda's, manderijn en komkommer geprobeerd, maar dat kan ik er twee dagen later weer uithalen, want daar hebben ze niets van gegeten.

Is dat erg belangrijk die extra dingen, of is alleen zaad en trosgierst genoeg???

Groetjes Richard

Nico

hoi
ja valkjes hebben wel groenten en fruit nodig voor de nodige vitaminen. ook niet te veel anders krijgen ze diaree.

heb je het al eens met sla geprobeert mijn valken eten ook niet veel andere dingen ,maar sla daar zijn ze gek op

suus

hallo,
Als je alles hebt geprobeerd, maar ze lusten niets, kun je vitaminedruppels door het water doen, op deze manier krijgen ze toch wat ze nodig hebben binnen. Ik zou echter wel wat blijven aanbieden in kleine porties. Mijn valkjes lustten ook niets, en nu ineens gaan ze toch van de appel eten!!
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Andrea

Hallo,

Mijn valkparkiet eet ook geen groente en fruit.
Ik geef haar multivit van Bogena, dat zijn vitaminedruppels die je door het drinkwater kunt doen. Ik geef haar eivoer en af en toe zo'n knabbelstang van vitakraft. Die heb je voor verschillende vogelsoorten verkrijgbaar.
Soms probeer ik haar ook nog wel eens fruit en groente te voeren, maar dat gaat er dus nog steeds niet in. ::)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Guinevere

Mijn valkje eet ook niks van fruit of groenten.
Ik zal dan maar om van die vitaminedruppeltjes gaan !
Bedankt voo de tip !

Karin

Meng eens wat gesneden andijvie of geraspte wortel met trosgierst ( zaadjes losmaken ) en een bakje. Iedere dag geven, wel iedere dag verversen ! Ook al eten ze het niet, iedere dag blijven geven. Op een gegeven moment gaan ze er van knabbelen. Probeer ook eens brocolli, zijn ze bij mij gek op  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hoi

mijn valkejs eten alleen maar zaad, eivoer, sla en trosgierst. Meer lusten ze ook niet. Of willen ze niet eten. Maar zoals karin al zei, gewoon alles blijven geven, en op een keer knabbelen ze er mss wel eens aan.

SDC:D

Sil_en_Chino

Hallo,

Chino luste eerst ook niks... todat hij het in de gaten had dat ik al die dingen ook at.
Alles wat ik nu eet is niet meer veilig. hij pikt het zelfs zo uit mn mond als hij de kans krijgt!  :D

misschien dat dat helpt.
zelf een beetje groenten eten, zorgen dat je valkje het ziet en dan een stukje geven.

helpt hier tenminste prima! :)

groetjes!

Violet

heheh, valkjes zijn echte wijsneuzen  :D

ik weet niet of het een nuttige tip is, maar kiki loopt altijd op het aanrecht als we bezig zijn met het voorbereiden van het eten ... bv de sperzieboontjes snijden en in het water leggen om even te weken enzo ...

en dan gaat ie altijd hoog op z'n pootjes staan om de boontjes te pikken ... als ie er één te pakken heeft rent ie keihard met het boontje weg en gaat ie eraan zitten knabbelen :D

een soort van spelenderwijs groente leren eten :D

vandaag had ie een nieuw stunt, toen had ie zin in een badje en het badje dat we hadden klaargelegd was geloof ik niet goed voor kiki en toen sprong hij midden in de kom met water en boontjes :o ... naja niks aan te doen, we hebben 'm maar uit laten spartelen ... Kiki was uiterst tevreden na het badje lol

maar goed, ik ga nu wel erg off-topic ... ik heb het idee dat als je met iets bezig bent het valkje het erg interessant vindt om mee te doen ... dus als je groente aan het snijden bent, het valkje mee laten kokkerelen :D