8 mei 2025, 15:15:23

Kooi of grasveld ??

Gestart door barthezz, 15 mei 2004, 01:34:10

« vorige - volgende »

barthezz

15 mei 2004, 01:34:10 Last Edit: 15 mei 2004, 01:44:42 by barthezz
Hey ..

SkunK maakt best wel een bende in zn kooi .. zn etensbakkie en zn drinkbakkie hangen vlak bij elkaar en zo af en toe alsie weer genoeg met eten en met water gesmeten heeft groet er gewoon gras uit zn voer  :-/ Nou wou ik al een bordje "Arena" op zn kooi smijten en dr een voetbal in trappen (en stoeltjes, kennie lekker mee smijten, de hooligan) maar de vraag is of het kwaad ken ..  ::)

De groente, Bart

Paul

Hoi Bart,

Zaad kiemt pas na een paar dagen dus ik denk toch dat je het voer te lang laat hangen dan  :D
Ik ververs soms elke dag het zaad en als er nog veel is laat ik het nog een dag hangen en dan ververs ik het helemaal.
Water hoor je in elk geval elke dag te verversen en in de zomer zelfs vaker of ook als er ontlasting in ligt meteen verversen in verband met bacterie groei.
Dat gras kan in elk geval geen kwaad maar sommige andere zaden mogen alleen in een beginnend kiemend stadium gegeven worden.
Dan zijn soms de plantjes niet goed voor ze.
Dus beter geen risico nemen lijkt me.
je hebt speciaal bio zaad om gras en plantjes te kweken die zijn wel weer goed voor ze.

Groetjes, Paul

barthezz

Hoi Paul

Oki, gewoon weghalen die rotzooi dus :) Maar ik ververs het voer wel regelmatig hoor, alleen is het best wel een verwend nest en gooit ie de dingen die ie niet lekker vind eruit, en met water smijten kennie ook goed dus dan krijg je na een tijdje dat gras op de bodem. Het zit niet in zn voerbak zelf :)

De groente, Bart

Tara

Hoi,

uh, dat je het voer regelmatig ververst, ok, maareh, maak je de kooi wel regelmatig schoon? Zoals Paul al zei duurt dat wel een tijdje voor dat uitkiemt en groeit, en als dat bij jou al zolang ligt ... Ik zou zeggen, meer de kooi schoonmaken :-/.

Groetjes, Tara

barthezz

16 mei 2004, 01:29:04 #4 Last Edit: 16 mei 2004, 01:30:36 by barthezz
Hey,

Heb je opzich wel gelijk in, maar zn kooi is wel schoon hoor. Soms begint ie al met eten te smijten 2 sec. nadat je zn kooi verschoont hebt .. zit het er met een week wel in. Maar ik laat m egt niet in een ranzige en smerige kooi zitten hoor :)

Tot zinazz, bart

Tara

Hoi Bart,

dan begrijp ik niet dat het eten zo snel groeit, als je de kooi schoonmaakt, en zaad ontkiemt vaak alleen als het vochtig is ... Begrijp niet hoe het er anders komt hoor :-/.

Groetjes, Tara

barthezz

lo

Moet je lezen ;) hij smijt ook met water .. oftewel, het word vochtig ;)

Cya ! Bart

Tara

Hoi,

als de volière hier na regen vochtig wordt dan kuis ik die meteen, daar kan ik echt niet tegen, misschien dat je dan ook de kooi kuist, want het is niet echt hygiënisch om die dan zo te laten lijkt me :-/.

Groetjes, Tara

barthezz

Hey,

Ik haal die planten rotzooi wel weg als dat is wat je bedoeld .. Maar ik wou alleen ffies weten of het echt kwaad kon, strax denk je van "ah haal ik er morgen wel uit" en dan zit er wel rotzooi in waar ie ziek van word of erger ..

Groentjes, Bart

Paul

Hoi Bart,

Ik dacht al dat het in de voerbak groeide  :D
Maar op de bodem met een beetje water kan inderdaad snel gaan.
Echt dodelijk zal het niet meteen zijn maar voor de zekerheid kan je het weghalen.
Als je ze echt iets groen wilt laten hebben in de kooi kan je van die biozaadjes kopen waaruit je groen kan laten groeien of gewoon een zak graszaad halen in een tuincentrum en dat in een beetje water laten kiemen.
Vitakraft heeft ook een speciaal bakje waar je het zaad in kan kweken en dan in de kooi hangen.

Groetjes, Paul