14 mei 2025, 21:06:14

EEN EITJE!!!!!

Gestart door Marloes, 30 mei 2004, 16:49:41

« vorige - volgende »

Marloes

30 mei 2004, 16:49:41 Last Edit: 31 mei 2004, 16:39:03 by stijn_05
hoi allemaal,

Mijn valkje heeft een eitjeeeeeeeeeee, jippie!!!

Maar er zijn wat dingen die ik even wil vragen voor de zekerheid.

De pop wilde eerst het nestblok niet in en heb ik haar een kartonne doos gegeven, daar heeft ze 1 eitje in gelegd, toen ik snacht's thuis kwam, zaten mijn valkjes bijde niet op het eitje, is dit normaal???

Nou was de doos al helemaal kaal geknaagd dus heb ik vandaag het gat van het originele nestblok groter gezaagd en mooi afgeschuurt, ik heb het eitje hier in gelegd en daar zitten ze nu op, maar ze lijken zo boos, is dit ook normaal???

Ik heb nog nooit een nest gehad dus ik weet niet zo veel, ik weet wel wat de valkjes allemaal nodig hebben, maar ik weet niks van het gedrag tijdens het broeden, want ik ben ook al aangevallen, dit lijkt me normaal gedrag.

Maargoed, het tweede eitje is op komst, dat is goed te zien, en ik ben erg enthousiast over dit alles.
Maar wie kan me helpen met mijn vragen???

Alvast bedankt,
Groetjes Marloes.

Paul

Hoi Marloes,

Wat leuk dat de kartonnen doos gewerkt heeft en dat je nu een eitje hebt :-)
In het begin maakt het niet uit of ze op het eitje zitten veel valkjes gaan pas echt broeden bij het 2e of 3e eitje.
Als ze eenmaal fanatiek broeden mogen ze er niet meer een lange tijd mee stoppen dan gaat het mis met het eitje.
Hun gedrag zal veranderen dat is heel normaal zelfs een super tam valkje kan als ie eitjes heeft ineens een killer zijn maar dat hoeft niet altijd dat is per valkje verschillend.
Ik heb hele tamme popjes die me aanvliegen en andere die je gewoon kan aaien als ze zitten te broeden.
Maar echt hard bijten doen ze hier niet het is gewoon bang maken wat de meeste doen.
Er zal om de dag een eitje gelegd worden dus als er vandaag een gelegd is dan komt er morgen geen en de dag erna weer het volgende.
Meestal leggen ze 4 tot 6 eitjes maar dat kan ook iets verschillen.
Succes met de eitjes.

Groetjes, Paul

Marloes

Hoi Paul,

Vandaag zoals je zei is het tweede eitje gelegd, maar ik maak me een beetje zorgen om de pop, ze ziet er zo ontzettend moe uit.
Ik heb een foto bij dit bericht gedaan.

Ze eet en drinkt verder heel veel, maar slaapt ook veel.
De man zit nu op de eitjes en valt me indd ook aan.

De pop zit nu weer te slapen dus die laat ik lekker met rust, maar ze zit zo raar.

Ze zit heel hoog op de poten en maakt zo'n poep beweging. Alsof ze aan het persen is, is dit normaal.
Hierbij knarst ze ook en heeft ze de oogjes dicht.

Groetjes Marloes.

Marloes

Ik kan de foto er niet bij krijgen, dat snap ik niet.
Ik mail de foto wel.

Groetjes Marloes.