20 mei 2025, 00:12:53

Wat is dit nu?

Gestart door breezer, 1 juni 2004, 23:57:15

« vorige - volgende »

breezer

Hallo

Ik maak weer eens wat nieuws mee hoor ik heb nu even 1 man bij 3 poppen zitten en nu lag er een eitje onder in de kooi op zich nix bijzonders want dat doet mijn pop wel vaker, maar omdat er nu een man bij zit heb ik toch maar een broedhok aangehangen en daar het eitje in gelegd ook al is het een beetje kapot en kan er dus nix uit komen, maar nu zit die pop de hele dag in het blok en is erg vals naar de andere poppen vliegt letterlijk het blok uit om aan te vallen  :-/
Het mannetje hangt ook de hele tijd aan het blok wil dit nu zeggen dat hun een nestje gaan beginnen en kan ik dan beter die andere twee poppen apart zetten?

Groetjes Ramona

Inger m

Hoi Ramona,
Het is normaal dat ze in de broedtijd veel agressiever zijn. Als je de ruimte hebt dan is het voor de rust van het koppel beter de twee poppen apart te zetten, omdat vrijgezelle vogels nog weleens lastig willen worden.
Hoe ruim is de kooi?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

breezer

ik heb een flinke kooi 1.50 hoog 80 breed en 70 diep maar ze zoeken echt de hele tijd ruzie omdat ik denk dat dat andere popje dat mannetje ook wil, maar dat mannetje heb ik pas 2 weken is het dan niet snel als er als iets gebeurt kan zijn?

Groetjes Ramona