12 mei 2025, 01:34:05

Valkje is ziek?

Gestart door Oene v/d Wal, 4 juni 2004, 17:02:15

« vorige - volgende »

Oene v/d Wal

Hallo iedereen... wie kan mij helpen?

Ik heb nu sinds een week een valkparkiet(Peet),ze is een half jaar tot 1 jaar oud. sinds kort heb ik het idee dat ze ziek is.. het grootste gedeelt van de dag zit ze wat ingedoken en is ze dik.. op alle andere momenten fluit ze wel en kijkt ze om zich heen. In het begin was ze niet egt agressief maar tegenwoordig begin ze te blazen, haar kuifje naar beneden en begint ze te pikken als ik bij haar kom, hou ik dan mijn hand voor haar dan blaast en pikt ze een paar keer en vervolgens gaat ze wel bij mij op de hand zitten en is er niks aan de hand. Wat kan er aan de hand zijn met haar gedrag??

Ik denk ook dat ze ziek is..
Ze zit ingedoken en en fluit haast nooit.. ik heb haar kooi regelmatig open maar ze komt er eigenlijk nooit uit..(duurt heeel lang) en dan vliegt ze een heeel klein stukje direct naar de grond en dan blijft ze op de grond zitten... ze eet wel normaal en drinkt ook wel genoeg heb ik het idee.. wat kan er aan de hand zijn?

Groetjes Oene

Lique

Hoi Oene,

Ik weet niet of je valkje ziek is. Wat je beschreef is een valkje die nog erg moet wennen aan de nieuwe omgeving.
Weet je zeker dat het een popje is? Want deze fluiten over het algemeen niet.
Een valk komt met ongeveer een half jaar in de jeugdrui en dan zal te zien zijn, welk gelsacht het is.

Misschien is het valkje meerdere valkparkieten gewend in zijn/haar omgeving?

groetjes Lique

Oene

4 juni 2004, 17:12:48 #2 Last Edit: 4 juni 2004, 17:14:54 by Oene
Hey Lique,
Denk je dat ze nog moet wennen?
Ik heb gehoort dat als de vliegpennen een andere kleur hebben(rood geloof ik) dat het dan een mannetje is toch?
De vleugenpennen van Peet zijn gewoon dezelfde kleur..
Geel/wit achtig.
En dat pikken en blazen dan? dat deed ze eerste paar dagen niet...
Ik heb haar uit een dierenwinkel gekocht en daar zat ze bij gras parkieten in.. dus wie weet is ze gezelschap gewend

Groetjes Oene

Lique

Hoi Oene,

Ten eerste welkom hier, je bent ons 1000e lid

Ik weet alleen niet wat je bedoelt met de rode pennen, want dat is niet zo hoor.
Als je een geel witte valkparkiet hebt met oranje wangvlekken heb je een lutino.

Het blazen is omdat hij angstig is. Je moet er flink mee bezig gaan, om hem tam te maken, dat zal vast wel lukken.

groetjes Lique

boezempje

4 juni 2004, 17:47:54 #4 Last Edit: 4 juni 2004, 17:48:56 by boezempje
hai hai

oene ook ik denk dat jou valkje moet wennen.ik heb het ook gehadt de eerste paar dagen dagt ik fijn het gaat goed en toen werdt het valkje rustig.en dacht ik ook hij is ziek naar 2weken was het wel een beetje over.als je valkje goed eet en drinkt zal hij/zij niet ziek zijn denk ik.