15 mei 2025, 01:18:05

Mijn nieuwe valkje  NUMBI

Gestart door roaneric, 31 mei 2004, 18:47:26

« vorige - volgende »

roaneric

31 mei 2004, 18:47:26 Last Edit: 31 mei 2004, 18:49:31 by roaneric
Hoi allemaal

Na lang zoeken, had ik toch een bonte jonge valkje gevonden. :D   Hij/zij  heet  Numbi.  Ik moest wel een uur rijden om Numbi op te halen,  maar het was echt de moeiten waard. :)  Numbi is nu 5 weken oud, en pas uitgevlogen.  Zij is niet handen gewend,  maar ook helemaal niet zo bang voor mij , dus tam maken denk ik moet wel goed lukken. ;)  

Hier is mijn nieuwe lievert

ZIJ WORD VAST WEL EEN OPERA ZANGERES

Groetjes
Marijke

Lique

Hoi Marijke,

Ik vind Numbi een heel mooi valkje.
Alleen als hij 5 weken oud is, eet hij dan al zelfstandig?
Ook is zijn staart langer, dus ik denk dat hij wel iets ouder is, als 5 weken.

Heel veel succes met het tam maken van Numbi.

groetjes Lique

roaneric

31 mei 2004, 18:52:50 #2 Last Edit: 31 mei 2004, 18:57:17 by roaneric
Hoi Lique

Ik had numbi gekocht bij een hobby kweker.  Hij heeft maar een koppel valkjes, en nu 3 jongen, en hij zei dat ze rond koninginendag geboren is. :)  
Hij zei ook dat ze al zaadjes kan eten, maar zoms nog door de ouders gevoerd worden.
Toen ik bij hem was, hoorde ik zijn broertje of zusje nog bedelen om eten,  en de andere broertje zat in het etensbak te snoepen,  dus ik denk het wel. :)  
Ik hou het wel goed in de gaten.  Ik dacht ook dat hij wat ouder is,  omdat hij zo groot is, maar die man zie al dat al die jonkies van die koppel zo groot is..  dus ik hoop nu dat hij gelijk heeft.  Anders maakt het toch niet zoveel uit.  Het tam maken gaat zeker lukken. En ik vind hem een prachtvalkje :D

Groetjes
Marijke

Lique

Nee, ik denk niet dat hij rond koninginnedag geboren is. Dan zou hij nu 4,5 week oud zijn.
Met 6 weken is de staart ongeveer even groot als een volwassen valk.

Maar let maar goed op of hij goed drinkt.
Het is ook verstandig om genog trosgierst in de kooi te hebben, dat kunnen ze makkelijk eten, als ze jong zijn.

groetjes Lique

Tara

Hoi Marijke,

leuk dat je'm hebt opgehaald, je hebt dus een naam gevonden zie ik, mooie naam hoor! Ik dacht dat je zei dat ie 6 weken zou zijn? Maar ok, ziet er zeker geen 4,5 weken uit hoor, eerder 6 à 7 weken zou ik zeggen.

Heel veel plezier met Numbi!

Groetjes, Tara

marianca.

Hallo marijke,

Wat een mooi valkje is numbi :).Zij lijkt veel op mijn manneke Coco,die staat onder foto s :).

Veel plezier met Numbi,leuke naam trouwens :D.

groetjes
marianca

Paul

Hoi Marijke,

Echt een heel mooi valkje ik vind hem er super uitzien :-)
Sommige jongen zijn best heel snel met de veren ik heb er hier ook twee die met 4 weken al vlogen dat had ik nog niet eerder meegemaakt.
Maar de staart is nu nog niet zo lang als die van jou en morgen zijn ze 6 weken.
Dus ik denk dat Lique wel gelijk heeft dat ie toch wel 6 weken moet zijn.
Maar hij ziet er nog wel jong uit en het is echt een schatje :-)
Dan maakt het toch ook niet uit of ie een week jonger of ouders is vind ik.

Veel plezier met de kleine boef :-)

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

ik denk wel dat het best zou kunnen hoor dat ie nog maar 5 weken is, Yabba mijn bont valkje, was even groot toen ik haar ophaalde samen met Solo.  Solo is een witkop en het verschil in grootte was enorm en hij is nogthans even oud.

Dus volgens mij kan het best.

groetjes
Annouschka

Suzanne

Hoi Marijke,

Wat een prachtig valkje heb je er bij zeg!

Veel plezier met hem/haar.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Coco en Chantal

Zo dat is een knapperd zeg, ik vind bonte valkjes altijd heel mooi.
Hij ziet er ook heel lief uit. ;)
veel plezier met je mooie valkje.

groetjes chantal doeiii
Groetjes Chantal en de valkjes

Joyce28

dat is een mooie bonte
heel veel plezier met hem/haar  :)

marianca.

hallo marijke,

Ik wilde je ff coco laten zien,mijn bonte man :).Lijkt op jouw vrouwke Numbi.Hij is heeeeeeeeel lief en heeeeeeeeeel tam :)
Door hem zijn mijn andere 12 valken ook wat tammer geworden :).

groetjes
marianca

luukluuk

wat een mooi valkje zeg ,echt super mooi  :D
veel plezier met hem  :)
gr Margot

Theetje

Hoi Marijke,

Toch maar weer een andere naam gekozen meid ;).
Het s echt een prachtvalkje hoor. Dat je er maar jaren plezier aan mag beleven.

Groetjes

Theetje

roaneric

5 juni 2004, 22:21:17 #14 Last Edit: 5 juni 2004, 22:21:59 by roaneric
Hoi

Met Numbi gaat het goed. :)  Alleen heb ik moeiten om haar tam te krijgen.  Ze vliegt telkens weer weg, en wil niet geaaid worden. :(  Geduld is een mooie zaak.  Moet nog maar even wachten.  Zal vast wel goedkomen.  :D
Groetjes
Marijke