3 valk parkieten  weet niet welk geslacht

Gestart door morning, 31 mei 2004, 00:04:16

« vorige - volgende »

morning

hallo ik heb drie valk parkieten  1 is heel vaal van kleur en heeft ook vale rode wangen  
 en de andere twee zijn mooi op kleur waarvan de ene een gele kop heeft  en de andere weer alleen een gele kuif  zou je aan de hand van dit kunnen zeggen wat voor geslacht ze zouden kunnen hebben?

Theetje

31 mei 2004, 00:06:17 #1 Last Edit: 31 mei 2004, 00:06:50 by Theetje
Hoi Moring,

Dit wordt een beetje moeilijk. Ik denk dat de tweede die je beschijft (mits dat mooi op kleur grijs betekend) een wildkleur man zal zijn. De rest is mij een beetje onduidelijk zo. Heb je er geen foto van?

groetjes

Theetje


Tara

Hoi Morning,

wat bedoel je met heel vaal van kleur :-/.

De tweede lijkt mij idd ook een wildkleur mannetje, de andere zou een bonte kunnen zijn, heeft ie ook elders gele plekjes?

De eerste lijkt me iets onduidelijk ...

Groetjes, Tara

Theetje

Hoi Tara,

Bij de kleur vaal zat ik eigenlijk een beetje aan cinnamon te denken, misschien heb jij datzelfde idee. Bij de tweede hebben we in iedergeval hetzelfde idee en bij de gele kuif dacht ik ook aan bontje, maar het kan natuurlijk ook nog een lutino zijn omdat er niet echt bij staat welke kleur de rest van het valkje is. Alleen goed op kleur, maar ja dat is ook een rekbaar begrip.

Groetjes

Theetje


Tara

Hoi Theetje,

volgens mij is de derde niet lutino aangezien hij zei dat de kuif geel was, een lutino zou waarschijnlijk gele valk worden genoemd ... Wordt ff afwachten op een reactie :-).

Hoop dat je een foto hebt Morning.

Groetjes, Tara

Theetje

Hoi Tara,

Ik denk ook wel dat je gelijk hebt over de laatste. Het leek mij ook onwaarschijnlijk dat er Lutino bedoeld zou worden, maar je weet nooit he!

Inderdaad maar even wachten op de foto's!

Groetjes

Theetje


Tara

Hoi,

met vaal zou het idd cinnamon kunnen zijn, daar heb je idd gelijk in trouwens. Hoe ziet die 'vale' er uit tegenover je wildkleur? Bruin van kleur?

Trouwens, je vraagt het geslacht:

bij de eerste: hoe oud is hij/zij? Meer dan een jaar en geen gele kop = pop

bij de tweede: je zei dat die een gele kop heeft, dus wildkleur, dit is een man.

De derde is nog niet duidelijk, als het een bonte is is het geslacht alleen maar aan het gedrag te herkennen.

Groetjes, Tara

Theetje

Hoi morning,

Zoals je het nu verteld denk ik dat het een cinnamon is. Die zijn wat valer grijs. Een beetje kaneelkleurig zegt men ook wel.

groetjes

Theetje


Joyce28

oke,dan hebben we de kleur gehad  :)

hoe gedragen ze zich?
fluiten ze deuntjes,of doen ze helemaal niks,trommelen e.d

daaraan kan je het ook herkennen of je een pop of man hebt :)

morning

nou de vale schreeuwt en maakt schelle tonen en die andere twwe tja die fluiten niet maar ze maken juist wel weer schelle tonen  het gedrag tja ze zitten naast elkaar en snauwen  naar elkaar  dat is eigenlijk het enige gedrag wat ik zo heb waargenomen

Joyce28

ja popjes kunnen ook schel fluiten,klopt
maar geen deuntjes dus
moeilijk hoor,ben benieuwd naar de foto's
maar ik denk net als de anderen dat er wel een wildkleur mannetje bij zit ;)

Stijn dc

hoi

de eerste dacht ik ook direct aan cinnamon/isabel, bij de tweede aan wildkleur. De derde kan toch lutino zijn, die hebben toch ook een gele kuif?

SDC;D

BoBCHIC

Hoi,

Chico is ook een lutino, met een gele kop!
Dat staat ook op deze site bij de mutaties.

Groetjes

Tara

Hoi,

jullie begrijpen ons een beetje verkeerd denk ik, wat ik bedoel is dat er over de laatste alleen werd gezegd dat hij een gele kuif heeft, niets over de rest, als het een lutino zou zijn zou hij volgens mij wel vermeld hebben een gele valk, en niet een gele kuif, ik weet heus hoe lutino's er uit zien hoor.

Theetje

Hoi,

Er staat trouwens ook bij dat er 2 grijs zijn en eentje vaal. Dus lutino is niet mogelijk. We wachten gewoon op de foto's

Groetjes

Theetje