18 mei 2025, 23:11:10

The "A" Team

Gestart door sjonnie, 29 mei 2004, 21:25:50

« vorige - volgende »

sjonnie

Tijdje geleden was er hier een discussie aan de gang over "wat fluit jouw vogel?"
Iemand zei toen "The A Team"

NOU!

Dus sinds dien ben ik Sjonnie het A team aan het leren fluiten ... maar ... hij snapt er niets van, doet ontzettend zijn best maar er komt niet meer uit dan een twijfelachtig fluut-flu-flu-flu-flu-fluut ...
Het is zo grappig!
Ik houd de vergroot spiegel voor zijn neus en ga erachter het A team fluiten, hij doet zooooo ziijn best!
Zo lief!
 :)

Paul

Hoi Sjonnie,

Ik ben hier de eigenaar van die A-team fluiters  :D
Zelfs mijn rosella heeft het over genomen van de valkjes.
Ik heb nu een stuk of 5 vogels die dat fluiten :-)
Hier hoor je mijn eerste valkje fluiten maar de opname is al ruim 10 jaar oud hoor ze doen het nu nog ietsje beter.
http://valkparkiet.demon.nl/download/taco.mp3
Succes met het leren :-)
Als je maar volhoud gaat ie het vanzelf wel leren hoor het is al een goed teken dat ie wat nadoet.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Paul,
Echt geweldig dat ze dit zo fluiten! Moet ik ze ook maar eens laten leren! Probleem is dat ik zelf niet kan fluiten, maar mn vriend wel...
Heb je het voorgedaan door het zelf te fluiten of het geluidje van een bandje? Of ben je gewoon groot fan van the A-team?  ;)

Hoe snel leerden ze het? En de rest van elkaar?

In iedergeval; erg leuk!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Inger,

Ik heb het aan mijn eerste valkje geleerd en de rest is het daarvan gaan nafluiten :-)
Ik leerde het hem toen ie nog heel jong was en hij had dat met een weekje denk ik wel door maar elke keer werd het wel beter.
Hij had soms wel een probleem met het laatste toontje  :D
Ik heb het gewoon zelf gefloten dus niet met een bandje en ze doen dat dan prima na.
Ik heb er nu heel veel en dan leren ze sneller van elkaar als van mij helaas.
Een mannetje alleen leer je vaak het makkelijkste fluiten.

Groetjes, Paul

Wendela

Hallo allemaal,

Wij hadden eerst een vrouwtje, genaamd Claus. Claus was erg alleen, dus kochten we er een mannetje bij. Dit mannetje kon heel mooi fluiten, maar was gemeen tegen Claus. Wij terug naar de dierenwinkel en we namen een ander mannetje, Coco. Coco floot hetzelfde lied als de "gemene" valk, omdat ze samen in de dierenwinkel hadden gezeten. Later kregen we er nog een valk bij, Chico, en Chico floot Coco weer na.

Claus heeft trouwens nooit gefloten en is uiteindelijk een keer ontsnapt   :-[.

Maar zo zie je maar, die valkjes zingen elkaar (en ons) dus gewoon na. Leuk he?

Groetjes, Wendela