3 mei 2025, 15:46:01

Paksoy

Gestart door Cybergirlie, 24 mei 2004, 21:11:03

« vorige - volgende »

Cybergirlie

Hallo,

Weet iemand of valkjes Paksoy mogen eten is een groente.
Ik wilde het op de chat vragen maar kan mij helaas niet meer inloggen.

Groetjes Cybergirlie

Paul

Hoi Cybergirly,

Ik denk dat ze het wel mogen hebben het is een soort bladgroente.
Ze voeren het ook aan konijnen dus dan zal een valkje er ook niet echt ziek van worden.
Zeker als je het af en toe geeft zal het niet echt kwaad kunnen lijkt me.
Er zit net als in spinazie en andijvie veel nitraat in dus je moet het niet te vaak geven maar zelf ook niet te vaak eten dat is ook niet goed.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ik weet het niet omdat ik het simpelweg niet ken. Ik zou maar naar het advies van paul luisteren :). Je kan mss beter een andere groente geven ,die wel volledig veilig is.

SDC:D

Cybergirlie

Hallo Paul en Stijn,

Beide bedankt voor jullie reactie enne ik heb ze al wel wat gegeven hoor.Ik geef nooit te veel hoor.Zoveel groente eten ze niet dus.
Ik was vandaag paksoy aan het klaarmaken en toen dacht ik misschien lusten zij dat ook wel en daarom vroeg ik het maar voor de zekerheid,maar ik weet inderdaad wel dat het net als andijvie en spinazie is eigenlijk meer als andijvie en ook als amsoy ik weet niet of jullie dat kennen.Dat lijkt nog meer op andijvie.
Dit zijn allemaal surinaamse en oosterse groentensoorten.
Zo bestaat er ook kaisoy noem maar op.
Nou in ieder geval nogmaals bedankt.

Groetjes Sasja

Stijn dc

hoi

een beetje zal wel geen kwaad kunnen. Te veel is nooit goed, van eender welke groente dan ook.

SDC:D

Raikiri

Ik geef mijn valkje ook wel eens Paksoy... al vind ik het zelf niet al te heerlijk maar Chrissy vind het wel lekker.

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~