12 mei 2024, 01:00:24

hai die Paul

Gestart door shazny, 28 mei 2004, 01:11:48

« vorige - volgende »

shazny

Ik las ergens op het forum dat jij ook een rosella hebt. Nou heb ik twee  maanden geleden ofzo ook een rosella gekocht , hij is ongeveer twee jaar. Nou is hij behoorlijk agressief vooral naar handen. Als we hem uit zijn kooi laten dan moet mijn vriend een trui aan doen met capuchon omdat hij anders in zijn oren bijt en zijn trui gaat ook over zijn handen anders bijt hij daar weer keihard in. Van mij moet ie  niet veel hebben :-/. Is jouw vogel ook zo ??????? Ik heb ook vaak over de Rosella gelezen dat ie erg agressief is enzo..........

groetjes Shazny

Paul

Hoi Shazny,

Ik heb inderdaad ook een rosella en ze zijn echt heel er mooi van kleur en tekening.
Maar ze zijn ook al zijn ze tam minder tam dan de valkjes helaas  :(
Ik heb die van mij uit het nest met 4 weken met de hand grootgebracht omdat de moeder was overleden en bij rosellas voort de man niet de jongen in het blok.
Die van mij is best lief en komt ook wel bij je zitten maar aanhalen wil ie helaas niet :-(
Als ik hem moet vangen voor in de kooi probeer ik hem te pakken en dan vliegt ie naar de huiskamer en als ik hem dan wil pakken naar de gang.
Als het dan donker is kan ie geen kant uit en kan ik hem zo vastpakken hij bijt dan totaal niet.
Verder bijt ie wel eens als je je vinger in de kooi steekt maar niet echt heel hard gelukkig.

Hier hadden we hem pas en lag ie in bed te slapen.


En hier was ie al wat ouder en al op de slooptour :-)


Die van mij praat en zegt wat woordjes en hij fluit ook diverse meodietjes van de valkjes na :-)

Groetjes, Paul

shazny

Die van jou is tammer lees ik,dat komt volgens mij ook doordat je hem jonger kreeg. Ik kreeg hem pas toen ie twee was. Mijne is de zelfde kleur als de jouwe en hij fluit ook heel lief als je thuiis komt enzo, maar ja het blijft wel jammer dat ie niet tam is :). Helaas pindakaas.......

groetjes Shazny

shazny

Mooie foto's trouwens!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D

groetjes Shazny

Tara

Hoi Shazny,

volgens mij wordt de jouwe niet meer tam, hoeveel hoevaak wanneer je er ook mee bezig zal zijn, 2 jaar voor een valk lukt nog, ik kreeg een van 9 jaar tam. Maar een rosella is veel moeilijker tam te krijgen heb ik gehoord ... Je zal 'm waarschijnlijk gewoon niet tam krijgen helaas :(. Waarom heb je'm op die leeftijd gekocht, of komt hij van een dierenzaak?

Groetjes, Tara

josje

Ik heb hem inderdaad bij een dierenwinkel gekocht. Ik wist toen wel dat ie twee jaar was, maar ik wist  niet dat je hem dan niet meer tam zou kunnen maken. Maar ja ik begin nu ook wel in te zien dat ie waarschijnlijk nooit meer echt tam wordt............. En dat is dan door de ervaringen die ik nu al met hem heb gehad :-/ Misschien gaan we hem wel verkopen want, als ik dat kleintje heb dan wordt het hiet ook wel een beetje druk allemaal. Ik kan dan bijvoorbeeld mijn rosella niet naar buiten laten gaan als ik het valkje ook uit zijn kooitje heb gehaald. En ja ik begin de vogel een beetje irritant te vinden ???.

groetjes Shazny

josje

He Josje is dus SHazny he? Want weet je ik probeer elke keer in te loggen, maar  dan gaat er iets verkeerd ofzo want als ik hier op wil reageren dan verander ik weer in een gast?  ra ra  hoe kan dat??????????? Hahahah ik vind het wel grappig aan de ene kant maar aan de andere kant irriteer ik me  hier ook mateloos aan!!!!!!!!!!!!!! Weten jullie hoe ik dit moet oplossen