9 mei 2025, 00:55:53

Vrouwtje overleden

Gestart door Herbert Das, 31 mei 2004, 16:20:19

« vorige - volgende »

Herbert Das

Hallo, Wij hebben al 8 jaar een koppeltje Valkparkieten in een buitenvoilere. Nu is gister het vrouwtje gestorven. Het mannetje schreeuwt nu voortdurend, als we tegen hetm praten wordt hij wel rustiger, we denken erover om hem in huis te nemen in een nieuwe kooi, wat kunnen we het beste doen ?

Lique

Ik denk niet dat het helpt, om hem naar binnen te doen.
Hij mist zijn popje.
Misschien is het een beter idee, om een nieuw popje voor hem aan te schaffen.

groetjes Lique

Herbert Das

Kan ik er dan zomaar een ander vrouwtje bij in doen ?, gaan ze dan niet vechten met elkaar ?

Lique

Welnee, je hebt een voliere, en ik denk dat de man het wel leuk gaat vinden.
Alleen moet het echt een popje zijn, wat je erbij zet.
Het liefst een oudere

groetjes Lique

Stijn dc

hoi

dat gaat zeker goed gaan hoor. Mss in het begin nog niet direct een toenadering tussen de twee, maar na eentijdje is ie zijn oude vrouwtje "vergeten".

SDC:D

Tara

Hoi,

ik ben het met Lique eens hoor, dat kan totaal geen kwaad, en zal goed doen voor het mannetje, hij treurt nu ie alleen zit.

Toen Moko zijn popje Falko stierf, kreeg ie meteen een nieuwe er bij, en dat werd gelijk een heel goed koppeltje opnieuw, en vechten? Nouja, bekvechten gebeurt altijd wel eens, da's doodnormaal dan :-).

Groetjes, Tara

marjon

Hoi,

Ik ben het helemaal met de rest eens. Een andere pop er bij zal zeker een oplossing zijn. Ze zullen wel weer even aan elkaar moeten wennen, maar op den duur zal dat echt wel goed gaan. Het mannetje voelt zich nu waarschijnlijk gewoon erg alleen. Een andere pop kan hem dit doen vergeten.

Groetjes,
Marjon