24 april 2024, 12:42:58

Zit een mannetje wel eens kippetje?

Gestart door Suzanne, 28 mei 2004, 21:51:42

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal

Mijn valkje Kirlia brengt mij in uiterste verwarring, het smiechtje  ;D. Het ene moment denk ik met een popje te maken (zoals vanmiddag, want toen ging ze kippetje met van die popjes geluidjes er bij en kroop Pikachu er op) hebben en het andere moment een mannetje (melodieus fluiten, roffelen met de snavel, alleen geen hupjes en brede vleugels). Ik zit al te kijken of ik parels zie verdwijnen, maar daar kom ik ook nog niet echt uit, grmbl.

Wat denken jullie?



Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

volgens mij is het een popje, ze ziet er een popje uit en het gedrag is ook volledig zo dat van een popje. Is wel een erg mooi valkje he ;D.

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Suzanne,

Ik denk ook dat het een popje is hoor.
Of misschien een homo  ;)
Er zijn wel popjes die kunnen fluiten hoor, misschien heb je zo'n wondertje in je voliere zitten.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

CitaatHoi Suzanne,

volgens mij is het een popje, ze ziet er een popje uit en het gedrag is ook volledig zo dat van een popje. Is wel een erg mooi valkje he ;D.

Groetjes, Tara

Ja, ze is mooi he  :).

Groetjes

Suzanne


3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

CitaatHoi Suzanne,

Ik denk ook dat het een popje is hoor.
Of misschien een homo  ;)
Er zijn wel popjes die kunnen fluiten hoor, misschien heb je zo'n wondertje in je voliere zitten.

Groetjes Marianne

Hoi,

Wie weet is het een homo, of een lesbie, hihi. Volgens mij heeft Lique ook zo'n valkje, Sammy dacht ik. Volgens mij was die eerst popje en dan weer mannetje (had volgens mij een identiteitscrisis  :D). Ik geloof dat ze daar nu een nestje van heeft, dat triootje.

In ieder geval heb ik dan 2 van die wondertjes in de voliere zitten. Vandaag nl. sloeg ik steil achterover vanwege Plukkie, mijn witmasker popje van 2 jaar oud. Ze deed het bekende bouwvakkersfluitje en het wijsje van de dikke en de dunne na. Niet zo helder als Jacco en Loki (2 mannen), maar wel heel duidelijk dat het die wijsjes waren.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Ik heb hier ook wel eens twee mannetjes gehad die zaten te paren en ik weet van beide zeker dat het mannen zijn.
De een was een wildkleur met een gele kop en de ander een bonte die vader is geworden later.
Dus soms kan het wel raar gaan hoor.
Ik had ook een koppeltje dacht ik die paarde ook maar dat waren twee popjes.
Het blijft dus nog even gokken wat het is aan het gedrag van het roffelen en paraderen zou je zeggen een man.

Groetjes, Paul

Lique

Sammy was inderdaad eerst een soort "hetje".
Eerst klom ze altijd bovenop de kooi, en zat ze daar te rijden.
maar op een gegeven moment stond ze kippetje in het waterbakje.
Nu heeft ze zelfs een paar nesten gehad, dus op en top pop.

Jonge valken kunnen ook kip staan, ookal is het een man.
Ik heb regelmatig valkjes die op een leeftijd van ong. 6 weken zijn, waar een ander jong bovenop zit.
Maar de onderste hoeft echt niet perse een pop te zijn...


groetjes Lique

Suzanne

Hoi Lique,

Toevallig zag ik Bondje net op Lucky zitten. Maar ja, wil misschien ook niet zeggen dat Bondje dan een mannetje is toch? Of doen popjes dat nooit?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

ik denk niet dan bondje op deze leeftijd al "paarneigingen" heeft, denk ik, mss is het gewoon speels gedrag.

Maar goed, effe @ topic, ik heb nog nooit gezien dat een valkje dat een man is, kippetje gaat zitten. Is kirlia nog een jong valkje? Dan weet ze/hij mss nog neit goed wat haar/zijn geslacht is :D

ow ja, echt fantastisch woordspeling lique: OP en TOP POP :)

SDC:D

Lique

29 mei 2004, 01:48:28 #9 Last Edit: 29 mei 2004, 01:48:45 by Angelique
Hihi,

Toen ik deze foto zag:
zat ik eigenlijk al te wachten, tot het koppie wzou verdwijnen, maar het was een heel ander plaatje hihi


Stijn dc

hoi

ik kan er oo kz'on plaatje van maken hoor :)
Nee, het word tijd dat ik men handtekening is ga veranderen :)

SDC:D

Stijn dc

hoi,

ik vind deze wel leuk, wat dneken jullie? :)

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

ik vind 'm wel leuk zo hoor, met welk programma maak jij wel al die dingetjes?

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi, Stijn,

Leuke handtekening heb je weer.

Hoi Lique,

Ja, dat gevoel heb ik ook. En dat plaatje van Stijn is mijn Loki, leuk he. Ben helemaal trots dat hij mijn valkje daar voor gebruikt heeft (hmm, dat klinkt ook raar  ;D)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.