17 mei 2025, 23:54:58

De asbak

Gestart door Richard1967, 26 mei 2004, 21:14:45

« vorige - volgende »

Richard1967

26 mei 2004, 21:14:45 Last Edit: 26 mei 2004, 21:18:55 by Richard1967
Hallo allemaal,
Ik heb 2 valkjes Pietje en Sjors.
Maar Sjors vind de asbak heel erg interessant, en vooral de inhoud daarvan.
 :-/Maar ik heb gehoord dat shag heel erg gevaarlijk is voor een valk :-/.
Is dat waar of pure onzin???

(Als bijlage is een foto van Sjors.)
[/glow]

Karin

Ja, een klein peukje kan al een kleuter doden, laat staan wat een hapje voor een valkje doet. Dus : stoppen met roken !  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Richard,

Het gevaarlijkste is de tabak daar zit nicotine en teer in die heel slecht voor ze is.
de as is minder erg want die waait vanzelf weg als ze aan komen vliegen  :D
Hier zitten ze een enkele keer ook aan de peuken uit de asbak we hebben nu ook speciaal van die asbakken die dicht zijn met zo'n knop erop en dan druk je elke sigaret weg.
Maar onze rosella is een keer met een brandende sigaret weggevlogen in zijn snavel die maakt het helemaal bont.
En daarna ging ie die uitdrukken op het hoofd van mijn vriendin  ;D
We habben achteraf wel gelachen :-)
Mooie valkjes heb je en de kooi is ook lekker ruim zo te zien op die andere foto :-)

Groetjes, Paul

Andrea

Hoi Richard,

Aangezien valkparkieten super nieuwsgierig zijn onderzoeken ze alles. Dus ook dingen die niet goed voor ze zijn, dus je moet ze gewoon goed in de gaten houden. Wat soms ook wel lastig is. Mijn valkparkiet is dus ook super nieuwsgierig en die vind de sigaretten van mijn ouders ook bijster interresant, maar da's idd niet goed voor ze. Dus zorgen dat ie er niet bij kan dus.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Richard1967

Ja ik had ook al zo'n vermoeden dat hewt heel slecht is, maar nu weet ik het zeker.

En in de gaten houden, ja daar ben ik inmiddels ook achter ja.
Maar wel heel leuk wat ze allemaal uitvreten, ik moet er soms ook wel heel erg mee lachen hoor.

Iedereen dank

Groetjes Richard

sadelienda

Hoi,

Er zijn ook van die asbakjes met een deksel erop.
Dan kunnen ze er lekker niet bij  :D

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)