6 mei 2025, 13:55:41

Aankijken bij het leren praten

Gestart door Richard1967, 27 mei 2004, 03:15:51

« vorige - volgende »

Richard1967

27 mei 2004, 03:15:51 Last Edit: 27 mei 2004, 03:16:37 by Richard1967
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen 2 hele leuke valkjes, Sjors en Pietje (2 mannen), die toen ik ze kocht al tam waren.
De ene iets meer als de ander, maar ze zijn heel erg leif, en ze zijn af en toe niet bij me weg te slaan. ::)
Het zijn geen jonkies meer, maar oud zijn ze ook niet
Ik heb al heel veel van de onderwerpen gelezen, en er ook al heel veel tips uitgehaald. ;)
Maar er zijn toch soms wel dingen die ik hier zal vragen, zoals deze vraag. :-/

Sjors is niet zo voor koppie krauwen, maar Pietje des te meer. :P
Elke keer als ik hem koppie krauw, dan blijf ik ook continue zeggen "koppie krauw", in de hoop dat hij het ooit zelf gaat zeggen.

Maar nu heb ik me laten vertellen, dat als je ze wil leren praten, dat de valkparkiet je dan aan moet kijken, dan kijken ze naar je mond, hoe jij articuleert?

Ja ik weet niet of het waar is, maar iemand vertelde me dat.

Groetjes Richard.
[/font]

Paul

Hoi Richard,

Ik denk dat ze echt niet naar je mond kijken om het makkelijker te kunnen nazeggen hoor :-)
Ze imiteren gewoon geluiden en fluiten van melodietjes leren ze vaak sneller dan praten nog.
Ook leren ze vaak makkelijker van elkaar dan van mensen maar ik hem een van mijn valkjes wel wat geleerd aan woordjes hier.
Mijn rosella praat ook en als we de telefoon opnemen noem je altijd je naam en als nu de telefoon gaat roept ie meteen de naam van mijn vriendin omdat die meestal opneemt :-)
Maar die ziet echt je lippen niet als je de telefoon opneemt.
En met valkjes is dat gewoon net zo.
Heel veel herhalen tot vervelens aan toe en dan kunnen ze het gaan nadoen.
De een leert makkelijker dan de ander maar mannetjes kunnen het in princype allemaal wel leren.

Groetjes, Paul

Richard1967

Ja Paul ik hoop inderdaad dat het lukt om hem aan het praten te krijgen. Maar ze zijn wel iets ouder (tenminste geen jonkies meer), en lees regelmatig dat wat oudere vogels niet meer zo makkelijk leren praten.
Ik vind dat zelf heel erg leuk.

Ik heb een grijze roodstaart gehad, die lulde je oren van je kop af. Maar die heb ik nog met de hand gevoerd.
Maar die heb ik jaren geleden weg moeten doen, omdat ik bijna nooit meer thuis was i.v.m. werk.

Maar voor Pietje en Sjors heb ik nu weer alle tijd.
Dus ben er heel veel mee bezig.

Groetjes Richard

Anita1

;) :D misschien is gebarentaal een handig idee? whoehahahaaaaa knuffie anita :D :D :D