11 mei 2025, 06:15:26

krijsende valkparkieten

Gestart door niceman, 27 mei 2004, 00:00:17

« vorige - volgende »

niceman

Hallo allemaal.

Ben in het bezit van 3 valkparkieten, samen in 1 kooi. Nu is het probleem dat de vogels om een voor mij niet duidelijke reden samen om het hardst gaan krijsen. Dit gebeurd meestal in de ochtend.En als ze er zin hebben gat dit wel een paar uur door. Heb ook geprobeerd om er een laken over de kkoi te leggen, maar dit werkt tijdelijk.  Nu had ik van een vriend de tip gekregen om er een parkiet bij te zetten zodat ze het fluiten van de parkiet gaan overnemen, maar dat helpt niet echt.

Wat kan ik hier aan doen ????

Tara

Hoi,

ik heb nog nooit gehoord dat als je een parkiet erbij stopt dat ze hun geluid overnemen :-/. Onzin volgens mij, ze kunnen hun wel leren nabootsen, maar dat verandert helemaal niks aan hun eigen karaktertje.

Vóór je beslist valkjes te nemen, moet je wel ff nadenken, want 3 valkjes samen kunnen best luidruchtig zijn, 's zomers als het venstertje open staat, hoor ik de volière al 's morgensvroeg lekker fluiten, er is eigelijk niets lievers dat ik hoor dan mijn valkjes horen kibbelen :-).

Je moet ze nou niet apart doen, want je zou dan misschien kunnen denken, ze zitten niet samen dan, dan fluiten ze niet om ter hardst, maar dan gaan ze mekaar roepen tot en met en wordt het gewoon erger.

Als je het echt niet kan aanhoren, zou ik dan een volière maken voor de valkjes, dat is leuker voor jou, en voor hun misschien.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi,
Ik ben het met Tara eens. Ik heb er nog nooit van gehoord dat valkparkieten het geluid van parkieten overnemen en minder gaan krijsen. Ik heb zowel grasparkieten als valkparkieten en dat is niet het geval. Ik zou niet weten waarom ze dit geluid zouden overnemen, heeft degene die die tip gaf mss enig idee?

Het krijsen 's morgens is volkomen natuurlijk gedrag en dit is de manier waarop valkparkieten communiceren, met name s morgens zijn ze daarin erg actief. Ik denk niet dat je moet gaan proberen hieraan iets te doen, want dit hoort gewoon bij deze vogels.

Het belangrijkste is het accepteren en anders een andere oplssing zoeken, bv een buitenvoliere.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.