28 maart 2024, 10:09:35

het begint weer!

Gestart door Irene, 23 mei 2004, 18:14:55

« vorige - volgende »

Irene

Hoi Paul,
Ja dat is hem; had typfoutje gemaakt met Bayers, moest Bach zijn!
Rudie dronk het gulzig op hoor, dus lekker zal het wel geweest zijn.
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Paul

Hoi Irene,

Er stond niet bij in de beschrijving dat er alcohol in zat dus vandaar dat ze ook zo rustig worden ze worden gewoon verdoofd  :D
Maar het word ook voor honden en katten gebruikt en ook in stressgevallen als een dier vervoerd moet worden bijvoorbeeld of in andere stress gevallen.
Er zitten in elk geval heel veel natuurlijke dingen in.

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Irene,

Ik weet nou ook waarom er alcohol doorheen zit en waarom ze het er niet over hebben.
De alcohol is als conserveermiddel toegevoegd en zou niet belangrijk voor de werking zijn.
Lees dit stukje maar eens.

De methode waarop uit bloesems een moeder tinctuur bereid wordt is bij de onderzochte fabrikanten vergelijkbaar.
Men doet dit door 's morgens vroeg de bedauwde bloesems te plukken en ze in een glazen schaal met bronwater te leggen. Deze schaal wordt een paar uur aan zonlicht bloot gesteld. Men doet dit bij voorkeur op een heldere dag, zodat wolken de zon niet bedekken. Na enkele uren, of als de bloesems beginnen te verwelken, worden ze uit het water verwijderd en het water wordt in flessen gegoten. Zo'n fles wordt voor de helft met bloesem water gevuld, en vervolgens afgevuld met brandy. De brandy dient hierbij uitsluitend als conserveermiddel om te voorkomen dat er schimmels of micro-organismen in het water gaan groeien. Dit product staat bekend als de moeder tinctuur.
Er zijn bloesems die zo vroeg in het jaar bloeien dat de zon onvoldoende kracht heeft om de schaal met water en bloesems te verwarmen. In dit soort gevallen verwarmt men een pan met water en bloesems boven een vuurtje. De rest van het procédé is identiek aan de methode waarbij de bloesems door de zon verwarmd worden.

Maar de werkzame stof zou dus niet de alcohol zijn zeker omdat als je het verdunt er maar heel weinig alcohol overblijft.
Wel lekker een scheutje brandy erdoor :-)

Groetjes, Paul

Marije

Hoi Irene,
Wat een moeilijke beslissing zeg! Ben je er inmiddels al uit?
Bij Lique en Peter zou ie het ook heel goed krijgen hoor, als je voor die optie zou kiezen......
Ik zou niet weten wat ik gedaan zou hebben..... :-/
Veel sterkte!
Groetjes,

Irene

hahahah paul, dan weet ik nu ook waarom Rudie het altijd zo gulzig opdronk; brandy snoeper!!!

We zijn er nog steeds niet uit; alhoewel Rudie steeds moeilijk gaat doen; springt echt op de tralies als je langsloopt; het is af en toe echt een monster en op dat moment roep je wel "ik stop je in een envelopje richting zwolle", grapje, maar als hij later weer begint te fluiten dan is het toch wel weer een schat.!

Waar ik ook een beetje bang voor ben; stel dat we een ander valkje krijgen en het is een mannetje; hoe groot is dan de kans dat ook die agressief is? Als dat zo is, mogen wij gewoon geen valkjes houden; zijn we niet geoefend voor dan ofzo.
En hoe lang moeten we Gijs alleen laten? Wel even (een aantal weken) of juist zo snel mogelijk weer een maatje . Gijs is nog erg jong; koninginndag 1 jaar geworden.
groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Irene

de besliisng is genomen; we gaan morgen naar zwolle
o man, wat heb ik het er moeilijk mee!
Wat zal ik draak missen, dat meen ik echt!!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Paul

Hoi Irene,

Het is inderdaad moeilijk om te beslissen dat kan ik me voorstellen maar als het niet gaat is het ook geen fijne situatie.
In Zwolle zal ie het zeker naar zijn zin krijgen.
Het ligt echt niet aan jullie hoor dat ie zo is dat is gewoon zijn karakter.
De kans is ook heel klein dat je het een tweede keer meemaakt hoor want normaal zijn ze gewoon echt superlief zeker als ze tam zijn.
Sterkte morgen en je hoeft je zeker niet schuldig te voelen hoor dit is misschien ook voor Rudie gewoon het beste.

Groetjes, Paul


Suzanne

Hoi Irene,

Sterkte met het wegbrengen van Rudie. Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen.

Probeer je het op den duur nog met een nieuw valkje?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marije

Hoihoi,
Ik weet zeker dat Rudie het in Zwolle heel leuk zal krijgen. Genoeg leuke vrouwtjes voor hem daar......... :D
Ik denk ook dat het voor hem het beste is hoor! Je hebt volgens mij de goede beslissing genomen!
Groetjes,

Lique

28 mei 2004, 03:58:27 #24 Last Edit: 28 mei 2004, 03:59:24 by Angelique
[shadow=beige,left,300] Heej Irene en Fred.

Rudie is nu hier, en het gaat heel erg goed met de andere valken samen.
Toen jullie weg gingen, heeft hij nog wel eventjes aan de tralies gehangen van "waar zijn ze nou?"
Nu zit hij op een touw te slapen. Ik heb wat lampjes uitgedaan en de radio wat zachter.

Rustig aan doen jullie beide.
We kijken over een paar dagen wel, hoe het verder gaat, wat we met Rudie gaan doen.
Hopelijk draait zijn gedrag helemaal bij, en merkt hij dat hij niet dominant hoeft te zijn.
In de kooi hier is hij zeker niet de dominantste.
Morgenochtend mogen ze natuurlijk weer lekker vliegen, ik zal je nog wel vertellen hoe dat verder gaat.

Nou meid, niet druk gaan maken, hij redt zich wel.
Lekker slapen, en ik spreek je morgen.

 :-* :-* :-* lique

 [/shadow]

Irene

He Lique,
lief dat je meteen al ff zegt hoe het met hem gaat! De kooi is thuis erg leeg en de stilte valt direct op. Dank je wel; dat hij bij jullie zit; het is een fijn gevoel dat hij bij jullie goed wordt opgevangen en dat hij niet helemaal uit het oog is; hopelijk draait hij zo bij dat hij weer lekker thuis kan komen; want dat zou toch heel fijn zijn!
Het heeft de beslissing toch wat "makkelijker" gemaakt. En we zeiden alletwee terug:"het is goed zo, we proberen dit" Heel ander gevoel dan toen we weg wilden gaan, want toen stonden we echt te twijfelen en heb ik al huilend gezegd dat het echt niet anders kon; en zie die boef nu bij jou! Lekker fluiten..hij vermaakt ich wel en zal een hoop leren. Hopelijk voldoende zodat hij weer terug kan!
Dag lieve Rudie!! Lekkere bengel; we missen je moppie! Hopelijk niet voor lang!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Lique

Heej irene,

Ja, het gaat lekker met hem hoor. Jullie hoeven jullie echt totaal geen zorgen te maken.
Morgen gaan we flink observeren, wanneer hij juist agressief kan zijn, en ook tegenover wie.
Maar dat hoor je allemaal wel.

welterusten en tot morgen.

groetjes Lique

Paul

Hoi Irene,

Een goed idee om het zo te doen dan kan ie misschien toch weer terugkomen als hij een beetje geleerd heeft wie de baas is :-)
Bij Lique hoef je je geen zorgen te maken hoor daar is het een paradijs voor valkjes :-)
Sterkte en ik hoop dat Rudie snel weer thuis kan komen.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Irene,

Goh, ik wist niet dat dat de bedoeling was dat hij misschien weer terug zou komen, daarom vroeg ik over een eventueel ander valkje. Maar het zou natuurlijk heel fijn zijn als hij terug kon komen!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi Suzanne,

Ja, we hopen, dat hij terug kan komen.
Hopelijk wordt hij hier wat onderdaniger, en minder agressief.
Maar ik kan alleen zijn gedrag observeren, de andere valken moeten het werk doen hihi.
Zij moeten ervoor zorgen, dat hij niet dominant kan zijn in deze kooi.

groetjes Lique