19 april 2024, 12:17:50

het begint weer!

Gestart door Irene, 23 mei 2004, 18:14:55

« vorige - volgende »

Irene

hallo,
Niet veel mensen weten ht, maar we zitten hier thuis al lange tijd met een moeilijk probleem!
Rudie is ontzettend agressief geworden! Hij vliegt je zomaar uit het niets aan; blaast voortdurend en maakt Gijs dr leven ook niet echt aangenaam! Zij komt zelfs soms pas tot rust als ze los zijn; dan vliegt ze wat en komt direct bij je om te slapen. Het werd op een gegeven moment zo erg met Rudie dat ik gewoon bang was om ze los te laten; op mijn schouder vertrouwde ik hem niet meer, want je hoefde alleen maar een beetje nnaar hem te kijken of hij beet je al keihard in je lip! Uit zichzelf de kooi in wilde hij niet, dus dat was soms ook al een heel karwei als wij 's avonds naar bed wilde gaan.
We zijn uiteindelijk naar dr Feld gegaan om "opvoedingsadvies" te vragen.
Hij gaf aan dat rudie weleens erg sexueel gefrustreerd zou kunnen zijn en dat hij dan een zeer goede fokvogel zou zijn, maar geen huiskamervriendje. Dit heeft ons erg geraakt! Want het blijft toch ook en lieve schat! We hebben druppels meegekregen die hem zouden moeten ontspannen, waardoor het vertrouwen tussen ons beiden weer terug zou moeten komen. Alleen die moesten wel rechtstreeks in de snavel gedruppeld worden; dus moesten we hem twee keer per dag pakkken. Nou daar bouw je ook geen relatie mee op. Uiteindelijk na een paar weken begonnen we resultaat te merken; je kon hem weer aaien en knuffellen. Maar we hadden wl zoiets van dat we niet tot in lengte van dagen die druppels wilde geven; dat is niet natuurlijk. Ook al zijn we nog zo gek op hem; hem alleen te kunnen hanthaven als hij rustig is door druppels vonden we ook niets. Kijk hij hoeft echt niet de hele avond al knuffelend op schoot, als hij dat niet wil; prima. maar het moet ook niet zo zijn dat je bang bent om ook maar iets te doen uit angst dat hij gat bijten!

We zijn inmiddels een week gestopt met de druppels (flesje was op) om te zien hoe het nu gaat. En we merken langzaam aan weer dat hij toch weer terug valt in het oude gedrag!
Ik vind het zo moeilijk; want het is toch je schatje, waar je ook een heleboel liefde van krijgt, maar zo kan het ook niet!!!Slapeloze nachten heb ik ervan! Ik kan wel janken bij het idee dat hij weg moet; ook al heeft Lique aangeboden dat hij daar terecht kan, waar hij ook vandaan komt en het goed zal hebben.
Ik wilde even mijn verhaal kwijt!!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Speedy

Hoi Irene,

Ook ik heb na een paar maanden twijfelen de knoop doorgehakt en Yellow door Peter en Angelique op laten halen.
Deze was verder ook een schat hoor, maar vreselijk irritant hier in huis qua fluitgedrag 's morgens vroeg.
Hij heeft het er nu zo erg naar zijn zin meneer de charmeur, want bij 2 poppen kan hij zijn lusten kwijt en heeft nu alweer voor vele eitjes gezorgd.
Het is beter voor hem dat ie in een grote voliere zit, daar ben ik wel zeker van.
Misschien is het niet zo gek om het aanbod aan te nemen en een lieverd terug te nemen met de tijd.

Veel succes met je keuze.

Groetjes,
   Trudie

Stijn dc

hoi

wat een verschrikkelijk moeilijke keuze ga je moeten makend enk ik. Want zo kan het toch niet verder. Als je al neit meer kan slapen omwille van zijn gedrag. Mss kan je hem toch beter een leven in de voliere aanbieden, maar het is en blijft jouw keuze. Hoe vervelend het ook is.

SDc:D

Paul

Hoi Irene,

Wat rot dat Rudie nou weer zo raar gaat doen nu die druppels op zijn :-(
Op de meeting hebben jullie het er nog over gehad dat het juist zo goed ging met die druppels.
Misschien is het een optie om Rudie een paar weekjes ergens anders te plaatsen en daarna te kijken hoe het weer gaat.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je Rudie niet kwijt wilt want het is toch een deel van het gezin geworden zeker na zo'n lange tijd.
Ik hoop toch dat zijn gedrag veranderd en dat ie weer een stuk liever word.
Sterkte met Rudie.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Irene,

Wat een afschuwelijke keuze zeg die je daar moet maken! Ik kan me heel goed voorstellen dat het zo niet meer leuk is. Moet er niet aan denken dat mijn valkje ineens hard in mijn lip zou bijten!

In ieder geval kun je er van op aan dat hij een goed tehuis zal hebben bij Lique en Peter, maar dat wist je zelf ook al.

Heel veel sterkte in ieder geval bij het maken van de juiste keuze.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Irene

hallo,
bedankt voor jullie steun; dat is wel fijn om te weten dat er mensen met je mee denken. Sommige mensen in onze eigen omgeving kunnen heel "bot" reageren van ; het is toch maar een vogeltje, waar maak je je druk om? Mar zo voelt dat niet; Rudie is echt een deel van ons "gezin". Vanacht ook weer lopen piekeren; vooral schuldgevoel komt naar boven; hebben we iets verkeerd gedaan dat hij zo is geworden, maar Gijs heeft het niet. En als we al besluiten om hem " weg te doen" (alleen het woord al! :'( ) hoe gaat het dan met Gijs. Hoe snel daarna moeten we een nieuw vriendje voor Gijs vinden, zonder dat we Rudie inwisselen. Gebeurd het met de "nieuwe" dan ook? Ja je piekert wat af hoor, om 01.30!!!
Wat moeten we toch? Want als ik aan hem denk, denk ik alleen aan hoe lief hij is en welke geweldige fluitjes hij maakt, etc.

Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Paul

Hoi Irene,

Ik kan je wel vertellen dat het niet jullie schuld is hoor.
Elk valkje heeft een eigen karakter en soms gaat dat gewoon niet goed.
Maar in bijna alle gevallen gaat een valkje prima.
Dat sommige mensen zeggen van het is toch maar een vogel dat ken ik daar kan ik ook zo kwaad om worden.
Als je sommige mensen verteld dat je weer 120 euro medicijnen hebt gekocht voor je vogels verklaren ze je voor gek.
Maar hun hond geven ze dan bijvoorbeeld wel dure biefstuk want een hond vinden ze anders.
Elk dier hond of vogel kan gewoon deel uitmaken van het gezin en je raakt daar zo aan gehecht dat je er alles voor over hebt.
Als mijn valkjes ziek worden doe ik ook alles eraan om ze beter te krijgen.
Het is natuurlijk ook anders als je valkjes buiten hebt dan heb je er ook een andere band mee.
Ik heb dat hier ook dat ik met sommige toch een mindere of geen band heb.
Maar die help ik net zo goed als ze wat mankeren alleen zou ik met bepaalde valkjes toch verder gaan en je wilt echt niet weten hoe ver want dat is toch niet te geloven :-)
Dus ik kan me heel goed indenken dat jullie het er moeilijk mee hebben hoor.
Ik hoop dat er toch een oplossing komt en dat Rudie gewoon kan blijven.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo irene,

Ik ben het helemaal eens met Paul.Heb er verders ook niks aan toe tevoegen :)Jij moet doen wat jou het beste lijkt en van andere mensen moet jij je niks aantrekken ;).
Veel sterkte bij je beslissing die jij gaat nemen :-*

groetjes
marianca

Karin

Hoi Irene,

Wat voor druppeltjes waren het ? Misschien kun je het ook gewoon door het water doen ? Ik heb met Jazzy ook een periode gehad dat hij heel dominant was en me aanvloog. Hij wilde niet meer terug in de kooi en pikte me ook. Ik heb hem na van alles geprobeert te hebben op 9 maanden leeftijd gekortwiekt. Hij is toen meteen in rang een stuk omlaag gezet. Hij kon overigens nog wel vliegen ( dus vrij zuinig gekortwiekt ) maar hij moest er meer moeite voor doen. Het heeft heel erg goed bij hem geholpen en alhoewel ik geen voorstander van kortwieken ben was dit voor hem echt een uitkomst. Inmiddels zijn zijn vleugels weer helemaal " op maat" en gelukkig is hij niet in zijn oude gewoonte terug gevallen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Suzanne

Goh Irene, dat is misschien altijd de moeite waard dat kortwieken. Ik zelf ben er ook geen voorstander van, maar dit is een nood ingreep vind ik! Maar moet je natuurlijk helemaal zelf weten. En zoals Marianca zegt: je niks aantrekken van wat andere mensen zeggen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Irene

hoi allemaal,
wat leif dat jullie zo meeleven. Doet me echt goed.
Ik heb er weer een aantal tips bij die ik zeker in overweging neem.

Karin, de druppels waren alleen voor hem bedoeld; Feld adviseerde het niet door het water te doen, voor Gijs. En op brood of op iets anders wat hij lekker vind is ook geen succes; dan moet meneer het opeens niet, alsof hij het gewoon rook, de slimmerd. Rudie is nu ook 9 maanden, dus wie weet ook pubergedrag.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Karin

Maar wat voor druppels zijn het precies ? Iets homeopatisch of zo ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Irene

Hoi Karin,
ik zal het morgen ff nakijken hoe ze precies heten, is wel homeopatisch, maar er zat 27 % alcohol in; kon volgens Feld verder geen kwaad; Hij heeft er ook absoluut niet "lallend" vanbij gezeten hoor!
Ik zoek morgen ff het doosje op1
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Irene

Het middel dat we gehad hebben van Feld heette Rescue Remedy  van Bayers.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Paul

HOI Irene,

Dit vond ik erover:
Rescue Remedy is samengesteld uit: Zonneroosje (Rock Rose): voor hevige en plotse paniek en angst Reuzenbalsemien (Impatiens): voor stress, spanning, onrust, gejaagdheid Bosrank (Clematis): bij bewusteloosheid Vogelmelk (Star of Bethlehem): voor het verwerken van de shock en het trauma Kerspruim (Cherry Plum): voor radeloosheid, angst om de controle over zichzelf te verliezen, uiterste vertwijfeling.
Ziet het doosje er zo uit?


Het is ontwikkeld door een ander bedrijf maar ik denk dat Bayer het ook op de markt brengt.

Groetjes, Paul