19 april 2024, 23:43:38

Elmo het geparelde valkje !

Gestart door XxLindaxX, 1 juni 2004, 00:17:39

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Hallo allemaal,

In mijn vorige vehalenlijntje "mijn nieuwe maatje Elmo" hebben jullie alles zo'n beetje vanaf het begin kunnen volgen.
Ik ga nu het verhaal afsluiten. Elmo is inmiddels 10 weken en het gaat hartstikke goed. Ze is nu al een beetje in de rui. De donsjes worden vervangen door mooie geparelde veertjes. Ik probeer haar al een tijdje een deuntje te leren, en soms lijkt het gefluit er een beetje op. Vliegen doet ze als de beste en ze vind het heerlijk om te badderen. Elmo mag in de vakantie bij mijn schoonouders gaan logeren en daar verwacht ik geen problemen bij. Ze is een allemans vriend, maar ik denk wel dat ze mij zal missen. Al met al ik ga stoppen met dit verhaal. Misschien begin in volgend jaar een nieuw verhaal als ik mijn 2e valkje heb gekocht. Deze ga ik zelf niet met de hand op voeden, want ik verwacht dat ik komend jaar daar absoluut geen tijd voor zal hebben.
Mensen allemaal bedankt voor jullie leuke reacties op de vorige verhalen !

Hier nog een paar foto's !

Elmo net 2 uur bij mij en toen 16 dagen oud.


Elmo 3,5 week oud


Elmo 10 weken oud


En nog eentje van achteren



Paul

1 juni 2004, 09:07:45 #1 Last Edit: 1 juni 2004, 09:09:11 by Paul
Hoi Tigergirl,

Elmo is wel heel erg mooi geworden zeg en die parels zijn ook een heel mooi gezicht op een lutino valkje :-)
Leuke foto's ook dan kan je zien hoe hij opgegroeid is :-)
Alleen de laatste twee foto's zijn hetzelfde misschien is daar wat fout gegaan?
Deuntjes leren gaan ze met 3 maanden vaak al doen dus gewoon volhouden dan gaat ie het vanzelf nadoen.
Mannetje leren het het makkelijkste maar met veel geduld kan een popje het soms ook leren.
Weet je al wat voor valkje je erbij gaat nemen van kleur?
Als je een beetje zoekt kan je ze vaak ook al tam kopen dus hoef je inderdaad niet zelf te voeren.
Veel plezier met Elmo.

Groetjes, Paul



giovanni


yo tigergirl

 :o  Elmo is echt wel een mooi valkje geworden :)
Hopelijk wordt het een popje, zodat ze de parels behoudt
anders zou het wel zonde zijn, maar geen ramp natuurlijk ;)
Tof dat je deuntjes probeert aan te leren. Mss kan je es proberen om veel na elkaar eenzelfde cd op te leggen, dan beginnen ze na een tijdje het refrein mee te zingen ;)
Of je kan natuurlijk constant zelf fluiten ;)

grtn, gio

Marianne

Hoi tigergirl,

Wat een mooi valkje is Elmo.
Ze lijkt precies op mijn valkje Dory, dat is ook een geparelde lutino en is nu 6 weekjes oud.
Veel plezier met Elmo.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

XxLindaxX

Bedankt allemaal,

Dory is ook een mooi valkje geworden marianne ! Dat zijn echte speciale valkjes. Daar mag je zeker trots op zijn.
He Giovanni heb je verhaal even niet meer gevolgd. Ik hoop dat het goed gaat met je valkje en dat ze weer beter is geworden.

groetjes en knuffels,
Linda

Joyce28

Wat een mooi valkje is Elmo  :)
heel veel geluk met Elmo