kan een valkparkiet goed zien in het donker

Gestart door nance, 24 mei 2004, 20:49:07

« vorige - volgende »

nance

hallo

Ik heb een vraag mijn valkparkiet is overdag tot het donker word uit zijn kooi en als ie het zat is gaat ie zelf terug naar zijn kooi maar soms wilt hij pas laat naar zijn kooi en mijn vraag is als het donker is of ie goed kan zien?

giovanni

yo

een valkparkiet met zwarte ogen, kunnen in het donker nog wel zien. Maar valkparkieten met rode ogen (cinnamon, ino's)
kunnen dus niet zien in donker, en zijn dus nachtblind.

grtjs

Tara

Hoi Nance,

als hij vanzelf de kooi ingaat, dus terugvindt, betekent dat wel dat hij kan zien hoor, wat voor mutatie is het? Het idd zo dat albino's en lutino's nachtblind zijn, van cinnamon ben ik het niet zeker. Voor deze mutaties is het dan ook beter om een nachtlampje te laten branden. Maar valkjes kunnen best zien hoor in het donker, maar ze schrikken wel sneller omdat ze moeilijker dingen kunnen herkennen, maar dat lijkt me wel logisch.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

ik denk niet dat valkjes met rode ogen echt niets zien, dat is toch ja... Volgens mij moeten ze toch wel iets zien.

SDC:D

Barbara

Valkjes met echt rode ogen zien wat minder goed 's nachts en heben dus voordeel van een nachtlampje. Cinnamons hebben soms iets lichtere ogen, maar dat is zo weinig verschil met zwart, dat ik denk dat ze eigenlijk even goed zien als valkjes met zwarte ogen.

sadelienda

Volgens mij heeft mijn cinnamon Chessna donkere ogen.
Is ze dan wel een echt cinnamon of zijn er ook cinnamons met donkere ogen??  ::)

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Stijn dc

hoi

er zijn ook cinnamons met donkere ogen hoor. Dus je valkje za lwel cinnamon zijn.

SDC:D

Inger m

Hoi,
Bij cinnamons zijn de ogen licht als ze geboren worden, maar kleuren veel donkerder als ze volwassen zijn, echt rode ogen hebben cinnamon valken niet (beetje afh van licht).

Overigens hebben veel lutino's en albino's ook donkerrode tot grijze ogen. Dieren met rode ogen zijn gevoeliger voor licht. Hoe slecht ze zien in het donker weet ik niet.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.