19 april 2024, 09:26:16

Asiel voor vogels?

Gestart door Kelly Stark, 2 januari 2003, 23:26:35

« vorige - volgende »

Kelly Stark

Hoi Paul,

Verdorie eigenlijk had ik veel liever alleen maar goede aflopen gehoord. Nu heb ik echt wel een beetje schrik dat wij daar met 2 kooien zouden moeten zitten. Daar is echt geen plek voor... Maar ja, je andere 8 komen dan weer wel goed overeen.

Tja het is een risico he. Toen ik mijn 2 fretjes kocht, kwamen die allebei uit een ander nest. En ze maakten in het begin veel ruzie maar slapen nu samen en spelen met elkaar. Voor hetzelfde geld koop ik later 2 valken en kunnen ze elkaar niet hebben ook al zitten ze van het begin bij elkaar he.

Kelly
Kelly

Timmety

Als er intresse is in valken van het vogelasiel, dan laat het even weten, dan mail ik je als er 1 zit. laatst zaten er 7, maar die zijn al weer op gehaald dus...
Tim

Timmety

Oja en je moet ze wel zelf op halen, en de prijs bepaal je zelf, je moet dan wat in de pot duwen, dus...
Tim

Kelly Stark

Dat is tof, laat me maar iets weten als er eentje zit. Ik ben er nu over aan het denken om een jonge te nemen, die tam kan maken en Treesje als leider zou zien omdat die veel ouder is dan. Als het zo is als er gezegd is, dat Treesje misschien uit zijn schulp zou kruipen als ie de andere ziet vliegen...

Maar mijn vriend zegt dan weer dat als we een jonge vogel nemen, die Treesje gaat overleven en dat we dan bezig blijven... Maar ik zou het wel graag willen weten als er eentje binnenkomt ja. Kan ik nog altijd zien he.

Kelly
Kelly

Kelly Stark

Zelf komen halen is geen probleem zenne en betalen doe ik altijd  :D
Kelly

Timmety

Ok dan, Ja je weet niet wat er binnen komt ,van schuwe tot super tamme, van jong tot oud
Tim

Kelly Stark

En kan jij zien aan een vogeltje of het schuw of tam is? Alez ik bedoel heb jij daar een goede kijk op?
Kelly

Timmety

jah.
Als hij op je vinger komt zitten, je hem mag aaien enzo dan is hij tam anders niet, en ik probeer zijn angst vaak ook te overwinnen, want hij heeft soms veel meegemaakt maar meschien is hij wel heel Tim
Tim

Timmety

De 1ste Tim is natuurlijk Tam
Tim

Paul

Hoi Kelly,
Als je een tamme vogel bj een niet zo tamme zet kan die wilde heel veel tammer worden.
Uit ervaring kan ik vertellen dat we een valkje hebben dat was komen aanvliegen bij iemand en die was altijd heel stil en ongelukkig leek het, sinds er een jonge tamme bijgezet is kwam ie helemaal bij en hij laat zelfs nu toe dat ie op je vinger gaat zitten terwijl ie vroeger alleen maar blies en wegkroop als je hem je hand voorhield.
Hij gat ook uit de kooi en zit vaak naast die tamme vogel en het zijn aardig gooie maatje geworden terwijl het allebij mannen zijn en die maken soms juist ruziemet elkaar.
Ik heb ook kortgeleden een vogel opgevangen uit een soort dierenasiel en ze waren ook erg gelukkig met de donatie die ik ze gaf en ze vertelde dat de meeste mensen helemaal niks gaven terwijl ze soms de beesten aan huis afleverden.
Het gaat ze voornamelijk om de beesten dat ze goed terecht komen maar een donatie vinden ze wel fijn.

Groetjes,  Paul

Mandy

Hallo Kelly  :)

Ik heb misschien nog iets voor je, kijk maar eens op;

http://www.demikke.nl

dit is een vogelasiel in Middelburg.
Er staat niets bij over parkieten, maar je zou eens kunnen informeren.
Die afstand is nog wel te doen voor je denk ik?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

metal_goddes

Hoi,

Je kan ook kijken op diereninformatie, daar staan bij "overige" een aantal links. (
Anneke stuij  heeft (zij is van de opvang van dordrecht) bemiddeld tussen mij en mensen die al een ouder valkje hadden (uit haar opvang) zij zochten daar een popje bij, en zij nam toen contact met mij op.
Het zijn echt hele goede mensen van diereninformatie  :)
De links op diereninformatie zijn van instanties door heel nederland, dus wellicht ook in (de buurt van) belgië.

Groetjes, Ilse