28 maart 2024, 22:08:58

Croky

Gestart door Suzanne, 23 mei 2004, 20:20:30

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Suzanne,

niet alle bonte valkjes hoeven bonte vliegpennen te hebben hoor om bont te zijn, Tysia hier heeft dit ook niet, en tóch is ie bont, maar dit wordt bij 'm duidelijekr als hij al zijn parels verloren is denk ik. Maar ah, het maakt weinig uit lijkt me, het is en blijft een prachtvalkje :-).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

volgens mij was dit een popje, dus parels verliezen zal ze niet :)
ja, kweken is de boodschap :)

SDC:D

Suzanne

Hoi,

Dat hoop ik tenminste dat het een popje is. Leon zei nl. dat hij het kon horen aan het roepen. Persoonlijk heb ik daar mijn twijfels over, aangezien mijn Pluk ook aardig kan roepen, en zelfs een fluitje van mijn imiteert op haar manier, en het is toch echt een popje.

Tijd zal het leren of het een popje is en idd een bonte.

Groetjes

Suzanne

ps: ik vind haar toch sowieso wel mooi en lief  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Het kan best zijn dat je soms iets aan het roepen kan horen.
Mijn jongste valkje is een man en  nu 4,5 week die vliegt al en eet al zaadjes uit de zaadbak je ziet hem ook al wat pellen.
En gisteren hoorde ik die geluidjes maken wat op praten leek.
Dat is echt ongelofelijk zo snel allemaal dus het kan dan ook best zijn dat de popjes toch iets andere geluidjes maken op jonge leeftijd al.
Maar je moet dan precies weten waar je op moet letten denk ik.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Maar zo dacht Ilse dat mijn Plukkepluk een man was, omdat ze ontzettend aan het fluiten was. Ze had haar toen binnen staan om zelfstandig te worden, en die zat constant door de tv heen te tetteren. Ook het reageren op de telefoon (zoals beschreven staat bij mannetjes) deed ze toen ze nog bij mij binnen stond. En hele verhalen (zo noem ik dat dan maar) zit te vertellen (nu nog steeds in de voliere). Als je dat allemaal hoort denk je met een mannetje te maken hebben. Ik heb zelfs eens wat opgenomen en aan Lique laten horen. Die was er gelijk van overtuigd dat het om een man ging. Achteraf bleek dus dat het een pop is, haha. Maar goed, ik denk dat dit wel de uitzondering op de regel is.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

25 mei 2004, 00:35:03 #50 Last Edit: 25 mei 2004, 00:35:59 by Paul
Hoi Suzanne,

Heel soms doen popjes dat inderdaad Lique heeft ook een popje wat kan praten maar meestal is dat voor de mannen weggelegd.
Maar bij die van mij weet ik al zeker dat het een man is aan de soort mutatie die de jongen hebben kan die bont geparelde alleen een man zijn en de lutino geparelde alleen een popje.
Ilse zat wel eens vaker fout want die verkocht iemand een koppel en dat bleken twee popjes :-)
Maar iedereen kan zich daarin vergissen natuurlijk.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hihi,

Ja, dat had ik ook met mijn lutino man en gepareld popje. De wildkleurtjes daarvan zouden altijd mannetjes moeten zijn en de lutino's popjes. Helaas allemaal gestorven zoals je weet.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi,

Lique heeft vanmiddag de foto's van Croky gezien, en die zei meteen dat ze bont is. Het is een bonte waarvan de verhoudingen niet zo mooi zijn. Dus nu ik zo de meningen van Tara, Mandy en Lique heb aangehoord ben ik er toch van overtuigd dat ze bont is  ;D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Zie je wel Suzanne, Lique zag het ook meteen, ik had het wel gedacht hoor! Wel lief! Heb je weer een speciale mutatie erbij!! Waar haal jij toch al je valkjes joh :P.

Veel plezier met Croky!

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi Tara,

Bedankt!

Ik heb een paar valkjes in België gehaald, en dit laatste valkje in Den Bosch. `

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.