28 maart 2024, 19:28:42

Croky

Gestart door Suzanne, 23 mei 2004, 20:20:30

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Suzanne,

Ik heb vorig jaar ook een gepareld witmasker valkje bij Leon gehaald en misschien is dat wel een broertje van die van jou :-)


In het begin had die van mij ook veel meer wit en die leek wel wat op die van jou.
Maar ik denk dat het gewoon alleen gepareld is en niet bont.
Een bont gepareld heeft duidelijk veel meer vlekken kijk maar naar de foto van een bont popje wat ik hier heb.


Door parels kan het ook soms net lijken of er iets bont in zit maar dat is ie dan soms niet.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

bont kan minder duidelijk zichtbaar zijn, maar ik sluit me toch aanb ij paul, parels kunnen inderdaad een vertekend beeld geven. Dat wit in de nek KAN uitloopsel van het witte masker zijn.

heft Leon soms een website? Kan ik eens kijken. :)

SDC:D

Suzanne

Hoi,

Het zou idd familie kunnen zijn  ;D. Mooi zijn ze he  :).

Alleen schijnt Falco ook bont te zijn, en die ziet er zo uit:



Het enige verschil met hem en Croky is dat zijn buitenste slagpennen wit zijn, en die van Croky niet.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

23 mei 2004, 23:09:47 #18 Last Edit: 23 mei 2004, 23:10:04 by tara_dewulf
Hoi Suzanne,

Tysia hier heeft ook geen witte vliegpennen, maar wel een witte staart, niet helemaal wit, maar hij heeft al lang zijn rui gehad en ze blijven wit.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

voglens mij wijzen die slagpennen op bont, maar dat weet ik niet zeker. het kan ook split voor bont zijn, omdat de nek wat plekjes heeft. Kruis hem met een bont popje en je weet het zo :)

SDC:D

Tara

Waarom zeg je kruis hem met een bont popje? Een split voor bont zou ongeveer dezelfde resultaten geven, je zou het niet zo weten lijkt me.

Suzanne

Hoi,

Moet ie wel een bont popje uitzoeken, hihi. Ze hebben bij mij nl. zelf keuze  :D

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

als je een man split voor bont kruist met een bont popje komen er toch bonte jongen uit. DIt kan toch niet anders zijn

dan krijg je:

Mother:Pied
Father:Whiteface Split To Pied

male offspring:
50% Grey Split To Pied Whiteface
50% Pied Split To Whiteface

female offspring:
50% Grey Split To Pied Whiteface
50% Pied Split To Whiteface


doe je iets anders, ik zeg maar wat, dan krijg je:


Mother:Cinnamon Pearl
Father:Whiteface Split To Pied

male offspring:
50% Grey Split To Pied Whiteface {X2: Cinnamon Pearl}
50% Grey Split To Whiteface {X2: Cinnamon Pearl}

female offspring:
50% Grey Split To Pied Whiteface
50% Grey Split To Whiteface


dus geen bonte jonkies, bont vererft wss recessief denk ik, dus je hebt een bont popje nodig of een popje spliot voor bont.

SDC:D

Suzanne

Ach, ik moet zeggen het maakt me ook niet zo veel uit. Was gewoon benieuwd wat de meningen waren. In ieder geval heb ik er een mooie valk bij, die er gezond uit ziet. En dat vind ik het belangrijkste. En mocht ie niet bont zijn, ook goed, want zo eentje had ik er nl. nog niet  ;D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Die witte slagpennen wijzen inderdaad op bont zoals Stijn ook al zei.
Je hebt natuurlijk bont in heel veel soorten me meer en minder bont.
Leon had toen ik er vorig jaar was ook een aantal valkjes die er net zo uit zien als die van jou en daar heb ik er toen ook een van genomen.
Ik denk dat deze die jij hebt van dezelfde kweker komen.
Ik vond ze toen ook zo mooi daarom heb ik er ook een meegenomen :-)
En Stijn Leon heeft wel een site maar er staan niet veel foto''s op van de valkjes omdat ie ook veel andere vogels verhandeld.
Ik weet zo zijn adres van de site niet maar ik zal even zoeken of ik het kan vinden.

Groetjes, Paul

Tara

Dat bedoel ik toch niet :-/.

Als hij bont is, of split voor bont, dan krijg je zowiezo bonte jongen als je die met een bonte pop zet, dan moet je toch niet zeggen dat je het zo weet, want dat weet je heus niet.

Stijn dc

hoi

nu zeg je pas iets verstandig. Al was het een gewone wildkleur geweest, zolang ie maar fors van postuur is en gezond in de veren zit :)

SDC:D

Suzanne

Hoi,

Zodra ze een partner heeft, dan zullen we het weten. Ik heb nl. alleen maar bonte mannen of mannen split voor bont voor haar ter beschikking  :P.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

CitaatDat bedoel ik toch niet .
 
Als hij bont is, of split voor bont, dan krijg je zowiezo bonte jongen als je die met een bonte pop zet, dan moet je toch niet zeggen dat je het zo weet, want dat weet je heus niet.

ik snap er helemaal niets van wat je bedoeld?

SDC:D

Stijn dc

hoi

dan zal je het inderdaad snel weten. Je zal geen bonte jongen krijgen als ze niet bont is, jammer genoeg, maar wel valkjes met interessante splitten, wat ik ook wel leuk vind.

SDC:D