3 mei 2025, 07:21:58

Jewel gewond.

Gestart door Marianne, 21 mei 2004, 18:02:51

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi,

Ik keek net in het blok en zag dat Jewel gewond is aan haar snavel.

Als je goed kijkt dan zie je dat er een gaatje in haar snavel zit net onder haar neusgaatje.
Ze bloedt niet meer, maar moet ik hier nu iets extra's aan doen?

Bedankt!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Marianne,

Zo te zien bloed zij bij de washuid en dat gebeurd wel vaker als ze ergens tegenaan stoten of vliegen.
Het geneest snel en meestal hoef je er weinig aan te doen het gaat vanzelf over.
Je kan er wel iets ontsmettends op smeren maar het ontsmetten zou dan de enige reden zijn om er iets aan te doen.
Een beetje ontsmettende zalf bijvoorbeeld maar je kan het ook zo laten het is een heel klein wondje en al dicht dus met een paar dagen zie je er niks meer van.
Houd het voor de zekerheid even in de gaten maar ik denk dat je er verder niks aan hoeft te doen.

Groetjes, Paul

Joyce28

is weer mooi opgedroogd,dat gaat helemaal goed komen hoor,zie je straks niks meer van :)

Jill

Hoi marianne,
Mijn valkje heeft dat regelmatig (vliegt overal tegenaan...)
Is volgens mij niet de slimste onder de valkparkieten!!?
Maar ik doe er niks aan en het is tot nu toe nog altijd goed gegaan!
Ik zou het in de gaten houden (vooral ook voor jezelf) en hem lekker veel aandacht geven, want het is natuurlijk wel een beetje zielig!!
Groetjes Jill

Marianne

Hoi,

Jullie hadden gelijk hoor.
Jewel heeft er helemaal geen last van en het lijkt zelfs of het gaatje al een beetje dicht aan het gaan is.
Gelukkig maar.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Marianne,

Het washuidje beschadigd echt heel snel als ze er ergens mee hard tegenaan komen.
Maar het geneest ook weer heel snel hoor dus er is gelukkig meestal niet veel aan de hand.
Het kan ook bijvoorbeeld dat de man met in het broedhok gaan met een nageltje ertegenaan is gekomen en dat bloed even iets maar is snel weer genezen.
Gelukkig was het inderdaad niet ernstig en is het al bijna over.

Groetjes, Paul

Jill

Heej

Fijn dat het nu weer goed gaat met Jewel!
Suc-6 ermee......
groetjes Jill.

Suzanne

Hoi Marianne,

Ik lees dit nu pas. Dat was ff schrikken lijkt me  :o! Gelukkig maar dat het al weer aan het genezen is!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.