Help! weet nie wa te doen met ziek valkje!!!

Gestart door Vickyke, 22 mei 2004, 21:37:31

« vorige - volgende »

Vickyke

Zou het daardoor komen die kropverzuring? doordat hij te lang pap heeft gekregen en te veel? Ik heb al wat gaan zoeken op het net maar vind er nie zo veel over...

Ik ben zelf nog maar een beginner.  Ik heb hier nog een zestal valkparkieten zitten. Waarvan twee koppels diewe  ook nog maar juist hebben gekocht maar deze zijn wel al volwassen.

groetjes vickyke

Tara

Hoi Vicky,

kropverzuring wordt veroorzaakt doordat je voert als er nog teveel voeding in de krop zit. Met 8 weken duurt het veel langer tegen dat een krop leeg is en als je die dan 4x volgens de DA moet voeren, kan dat niet zijn dat die 4 keer is geleegd.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Vickyke,

Op zicht is het niet erg als ie met 8 weken nog elke dag een beetje pap krijgt maar ze moeten dan al zelf ook al wat gaan eten.
Het probleem is dat ie de pap nog in de krop heeft en dan al weer nieuwe pap krijgt.
De pap onder in de krop word dan nooit verteerd en gaat gisten en rotten.
Daardoor krijgen ze krop verzuring en daar gaan ze meestal aan dood :-(
Maar houd hem onder een lamp warm op 29 graden met een thermometer erbij en geef hem water met druivesuiker een paar keer maar geen voer meer tot de krop helemaal leeg is.
Momenteel is vocht belangrijker dan voer.
Je kan hem ook een beetje yoghurt geven daar zou ie ook wat van op kunnen knappen.
Maar houd er rekening mee dat ie erg ziek is en het wel eens niet zou kunnen halen :-(

Groetjes, Paul

Vickyke

Hey Paul

Hij zit nu onder de lamp en heb hem der juist water gegeven met suiker. Maar het kwam er weer uit langs zijn neus en bek. Samen met wat opgedroogd bloed. Heeft het nog zin dat ik nog water geef? en hoeveel moet ik dan per keer geven en is dit dan om het halfuur of zo?
Ik ga het alleszins nog proberen je weet nooit of hij er nog doorkomt.....
Zijn ademhaling is beter vanaf hij onder de lamp zit... Ik ga hem goed in de gaten houden