8 mei 2025, 01:12:42

Vuurwerk

Gestart door Sanne, 25 december 2002, 16:40:07

« vorige - volgende »

Sanne

toch nog ff een vraag vorrige week waren de buren van mij met vuurwerk bezig, en toen merkte ik dat diddel (mun valkje) steeds angstig reageerde(heel hardt door de kooi vladderen en er doorheen willen).
nu ben ik bang dat met 'oud en nieuw' (dat wordt de eerste keer voor diddel)
dat ie weer erg bang is.
wat kan ik daar het beste tegen doen?
in zijn kooi of juist eruit? (tegen wondjes)
geen of juist wel aandacht an schenken?

ik hoop dat jullie het weten?!

greetz sanne, diddel, gorgie, binky, joepie, bowie, spike, muis, vis en cobusje
(de beesten thuis)

Peter

Hoi Sanne,

Wij laten zelf de radio altijd iets harder aan staan. En doen de lamellen een stukje dicht. Ze zijn bij ons vooral bang voor het licht, de knallen vallen wel mee doordat de radio ook aanstaat.

groetjes,
Peter

yentl

Ik vind dit best een goed onderwerp, want ik heb een vraagje, wat te doen als je valken buiten in een volière zitten?

groetjes Yent'l

sannecoenders@hotm

bedankt voor de hulp ik ga het wel proberen.  ::)
ik hoop dat het goed gaat  ;)

groetjes sanne en diddel.

;D   happy new year!!!  ;D

Peter

Hoi Sanne,

We zullen ook voor je duimen!

Ze steken hier nu ook vuurwerk af en onze valkjes wennen er zo langzaam ze zijn er nog niet bang voor alleen gisteren was er echt een superharde knal en wij schrokken er ook erg van dus de valkjes ook. Maar voor de rest gaat het goed.

Happy new year!
Peter

yentl

Hoi! Bij ons is er ook vuurwerk, wel alleen om middernacht met nieuwjaar. Leuk allemaal, maar onze beestjes zullen niet echt in de feeststemming zijn. Onze Sparky (dwergkonijn) is waarschijnlijk zwanger en er zijn veel beesten bij ons die dit voor de eerste keer meemaken. Moet je de hokken of de volière dan beschutten tegen het vuurwerk?

Ook voor iedereen happy new year!
groetjes Yent'l

V_Valkie

en hoe is het gegaan met de valkjes van valkbezitters met oud en nieuw?

Peter

Hoi allemaal,

Bij ons zijn ze goed het vuurwerk heen gekomen. We hadden de lamellen voor ze dicht gedaan waardoor de felle kleuren niet zagen en voor de knallen waren ook al niet meer bang gelukkig.

Echter op 1 januari ging de buurjongen 's middags knalvuurwerk af steken in de tuin daar waren echt super bang voor dus hem ff verteld dat onze valkparkietjes daar bang voor waren volgens mij begreep hij het niet echt. Maar daarna had hij niks meer afgestoken!

Groetjes,
Peter

sanne en diddel

diddel is helemaal niet meer bang geweest  ;D ben ik wel heel blij om

happy new year

xx sanne en diddel

Natalie

Pino en Sammy waren eerst wel wat angstig voor het vuurwerk. Telkens als er wat afgestoken werd kropen ze dicht tegen elkaar aan met de kuiven recht omhoog. Langzamerhand waren ze niet zo bang meer, maar ik geloof toch niet dat ze het erg geslaagd vonden al dat vuurwerk. Ik geloof alleen wel dat ze banger waren voor die felle kleuren van de vuurpijlen dan voor de 'knallen', want toen ik de lamellen dicht gedaan had ging het een stuk beter.

Violet

Hm ... onze Pero begon langzamerhand te wennen aan de knallen voor twaalf uur, maar dat was meteen voorbij toen het echte geraas begon. Op het woonerf hebben we nogal wat vuurwerkliefhebbers. De kleurtjes vond ie gekgenoeg nogal prachtig, maar de knallen daar bleef ie van trillen ... ik heb'm wel zo rustig mogelijk proberen te houden door de meest stille kamer op te zoeken. Hij zat lekker verstopt in m'n handen, rustig, maar wel regelmatig trillend.

Ha, vuurwerk was dus niet zo'n succes. Maar goed, als ik al me al kapot schrik van dat geknal terwijl ik weet dat het komt en wat is het is, wat moet zo'n valkje dan wel niet denken  ;)

V_Valkie

nou ja,ze hebben het overleeft. ze hebben nu een jaar zonder vuurwerk.

Violet

hahah, inderdaad, niks aan de hand meer ook he! blije vogels :)