17 juni 2024, 20:47:21

is dit normaal bij een lutino

Gestart door luukluuk, 18 mei 2004, 02:13:54

« vorige - volgende »

luukluuk

ik weet wel dat een lutino een kaal plekje heeft op zij hoofd ,maar die van mij heeft het ook tussen zijn veren ,als hij zijn veren open doet zie je het ,of komt het dat hij nog jong is ?
gr Margot

Joyce28

18 mei 2004, 02:18:18 #1 Last Edit: 18 mei 2004, 02:18:52 by Joyce28
Ja hier ook hoor,vooral als ik hem natgesproeierd heb met de plantenspuit,dan zie je bovenop de vleugel een kaal plekje(en uiteraard op zijn koppie)
Ik kan me het me ook herinneren van mijn 1e valkje,dus nu weet ik eigenlijk dat die toen ook eigenlijk jong was
Komen vanzelf veertjes op,de jouwe is ook 10 wkn he

Bianca

dat is heel normaal ik heb gelezen dat dat is omdat ze eigenlijk te ver zijn door gefokt, maar er is in ieder geval niks mis met je beessie!
Ik heb er zelf ook eentje, de fokker probeerde me toen nog wijs te maken dat ze dat moeten hebben want anders zijn ze niet ras zuiver.
Dat gaat geloof ik een beetje ver maar ja , nu weet je wat.
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

luukluuk

okee bedankt weer voor de tips ,maar waarom hebben alleen lutino,s dat en niet al die andere mutatie,s
hoe krijg je eigelijk een lutino met wat voor vader en moeder ?
of is dit een erg moeilijke vraag ?
ik snap niets van al die termen zo van split voor enz ?
kan je niet zomaar een man en en een pop samen doen ?
bv een witkop en een lutino of krijg je dan mislukte vogeltjes  ???
gr Margot

Bianca

dat weet ik allemaal niet zo precies.
Mischien kan iemand anders je daar wel mee kan helpen.
Er zijn er zat met veel verstand van vererving.
Ik moet me er ook 's in gaan verdiepen, ben van plan om een buiten voliere te bouwen en dan mischien ook wel 's een nestje te fokken, lijkt me helemaal geweldig zo lekker in je tuintje allemaal flierefluiters.
groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Joyce28

Ik vertelde dus dat mijn wildkleur dat ook had ;D
maar goed,die is ook door gekweekt,maar het is wel helemaal weg hoor,behalve op zijn koppie dan

luukluuk

ooo ,ook je wildkleur !
grappig ,maar het is nu weg ! dan zal het ook wel weg gaan bij snoopy
gr Margot

Paul

18 mei 2004, 07:24:30 #7 Last Edit: 18 mei 2004, 07:25:16 by Paul
Hoi Margot,

Als je een lutino man neemt en een wildkleur popje krijg je bijvoorbeeld onder andere Jonge lutino popjes.
Het beste is nooit valkjes met rode ogen met elkaar laten paren dat geeft onder andere steeds kalere plekjes op de kop.
Er zijn wel kwekers die twee lutinos een nestje laten krijgen en dat gaat best goed alleen kweek je de kale kopjes er steeds verder en erger in.

Groetjes, Paul

Lin

Ik wist eerst niet dat lutinos kaal kunnen zijn. Pas na een paar maanden.
Gelukkig heb ik een lutino uit twee wildkleur valken en heeft mijne  geen kaal plekkie. Wat jammer dat die lutino's soms doorgefokt worden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)