28 maart 2024, 17:34:07

bevo baby mix

Gestart door Carla Vdb., 30 juni 2004, 02:46:41

« vorige - volgende »

Carla Vdb.

30 juni 2004, 02:46:41 Last Edit: 30 juni 2004, 02:55:20 by Carla
Dit heb ik onlangs gekocht, kent iemand dit. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, en hopelijk moet dat ook niet maar ik heb graag alles in huis 'voor het geval dat'  :)



Dit zit er als gebruiksaanwijzing bij.

BEVO BABY MIX is een uitgebalanceerd handopfokvoer voor het opkweken van alle soorten vogels, en speciaal ontwikkeld voor het opkweken van alle soorten parkieten, grote parkieten en papegaaien. Het werd samengesteld uit hoogwaardige grondstoffen voor top-fokkers van parkieten, in samenspraak met een dierenarts en een nutrionist. BEVO BABY MIX staat garant voor een snelle groei bij jongen, een goede en mooie bevedering en een mooie kleurvorming bij jonge vogels.

BEVAT;    Vit A , B1 , B2 , B6 , B12 , D3 , C , H , PP , E  , lysine , suikers , ijzersulfaat , choline , calcium , ruw eiwit , ruw vet , ruwe celstof , vocht

GEBRUIKSAANWIJZING;
Bevo baby mix kan vanaf de eerste dag toegediend worden. Voeder de jonge vogels, met tussenpozen van 2 uur, ongever 7 à 8 keer per dag. Meng 2cc bevo baby mix met tien ml water(+-39°C). Vanaf de 10de dag kan men 5cc bevo baby mix mengen met 20ml water (+-39°C) en dit toedienen met tussenpozen van 3 uur. Na 21 dagen dezelfde dosis toedienen maar dan met tussenpozen van 4 uur. Na 30 dagen dezelfde dosis met tussenpozen van 5 uur. Na 45 dagen dezelfde dosis om de 8 uur.

Bevo baby mix kan tevens bijgemengd worden in het opfokvoer van kanaries, exoten en inlandse vogels.

Paul

Hoi Carla,

Je hebt meerdere merken handvoeding en ik denk dat het elkaar niet zoveel ontloopt.
Alleen hebben Kaytee en Nutribird nog bacteriene voor de darmflora erin zitten en Cede heeft dat niet volgens mij.
Bevo ken ik zelf niet maar zo te zien zit er wel alles in wat ze nodig hebben en de gebruiksaanwijzing is aardig compleet en duidelijk.
Pas wel op de datum je kan het vaak niet langer dan een jaar bewaren of soms nog korter.
Ik neem zelf liever geen risico als het echt over de datum is en gooi het dan liever weg.

Groetjes, Paul

Carla Vdb.

Hey Paul,
de datum is 30.12.05 dus dat is nog wel even goed, daar had ik in de winkel al naar gekeken, want ik had eens een zak eivoer gekocht en die was nog minder dan een maand houdbaar  ::) vraag me af hoe lang die dan al in die winkel stond. De pot van Bevo koste iets van een 7euro voor 500gr dus dat is geen ramp als ik het uiteindelijk toch zou moeten weggooien.
Moet hier eigenlijk nog eivoer bij of is dat niet nodig?

Paul

30 juni 2004, 11:09:36 #3 Last Edit: 30 juni 2004, 11:10:27 by Paul
Hoi Carla,

Alleen Cede moet je mengen met eivoer naargelang de jongen ouder worden moet er dan meer eivoer bij.
Dus deze voeding hoef je alleen maar met water aan te maken en dan kan je het meteen aan de jongen geven.
De prijs is wel normaal van Orlux kost een pot van 500 gram ook 7,5 euro dus dat ligt wel ongeveer gelijk.
Je kan het inderdaad nog aardig lang bewaren en het is voor noodgevallen dus dan maakt het niet zoveel uit het is belangrijk dat je dat gewoon altijd hebt staan als je jongen kan krijgen bij je valkjes.

Groetjes, Paul

vanta

ik ken dat merk ook niet ik gebruik altijd kaytee want het voordeel daarvan is dat je het in porties in de vriezer kunt leggen

zet de datum erop en in geval van nood heb je altijd in huis

vanaf een week of vier meng ik het altijd met wat eivoer dus 2 baby en 1 eivoer omdat ze dan wat zaadjes ontdekken

het voordeel van kaytee is dat het erg lekker ruikt

groetjes tineke ;)