10 mei 2025, 00:38:21

hoe gaat hij eruit zien

Gestart door boezempje, 20 mei 2004, 14:05:44

« vorige - volgende »

boezempje

hallo

ik heb een vraagje ik heb valkje die heet stormy,
nou zou ik graag willen zien en weten hoe hij eruit gaat zien.
ik heb er geen verstand van.vandaar dat ik het aan jullie vraag.krijgt hij een witte kop of blijft hij grijs?

Tara

Hoi,

volgens mij is het een mannetje, hij heeft al best veel wit :-).
Dus zal het kopje heel wit worden :).

Groetjes, Tara

boezempje

hai

ja hij heeft hier op de foto al veel wit en toen hadden we hem een paar dagen,en het is een hij,nu is hij 13 weken en is nog witter geworden,dus ik ben benieuwdt,

Theetje

Hoi Boezempje,

Ik sluit me aan bij de mening van Tara. Ik zie inderdaad best wel wat wit, dus dit is hoogstwaarschijnlijk een mannetje.
Het kopje zal helemaal wit worden.

Groetjes Theetje

Tara

Hoi :-).

Jah, dan wordt hij zeker een mannetje hoor, kom maar op met het witte kopje :D.

Groetjes, Tara

boezempje

boezempje

20 mei 2004, 14:32:08 #6 Last Edit: 21 mei 2004, 02:08:32 by boezempje
hier nog een foto van nu.

Joyce28

dus bij een witmasker is een wit kopje altijd een mannetje?en bij een popje blijft dat dan wat grijzig ofzo?

Marianne

Hoi Joyce,

Dat klopt.
Bij een popje blijft het koppie grijs zoals het bij de jong witmaskers te zien is.

Groetjes Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Joyce28

ah,wat grappig.Wist ik niet,ergens ook wel logisch als je naar de wildkleur kijkt dat is eigenlijk ook zo

Paul

Hoi,

Misschien overbodig om te zeggen maar bij een mannetje verdwijnen ook de witte staartveren die worden helemaal grijs.
Dit kan soms wel 1,5 jaar duren dus ze vallen niet meteen allemaal tijdens de eerste rui uit.
Voor de kop echt mooi wit is ben je vaak ook een jaar verder het gaat heel geleidelijk.
Een popje ziet er net zo uit als een jong valkje.

Groetjes, Paul

boezempje

hoi

nou ik hoop dat stormy een mooi wit kopje krijgt,
 ;)