20 april 2024, 07:38:44

Aloe Vera

Gestart door BoBCHIC, 20 mei 2004, 03:50:05

« vorige - volgende »

BoBCHIC

Hoi allemaal,

Ik heb gelezen dat als je aloe vera in een sproeier mengt met water, dat dat goed is voor de veren de glans enzo.
Wie weet hier meer over? Want het lijkt mij weer niet goed als ze dat binnen krijgen!

Groetjes esther

Paul

Hoi Esther,

Je hebt ook van orlux speciaal badzout voor vogels voor door het badwater of in de plantenspuit.
Ik heb nu ook Aloa vera gel en daar doe ik een klein scheutje van door het drinkwater.
Aloa vera is niet giftig je kan het zelfs kopen voor inwendig gebruik ook voor honden en katten voor een mooiere vacht.
Ik heb gel die voor na het zonnebaden gebruikt word als je verbrand bent.

Groetjes, Paul

Bobby&Chico

Hoi Paul,

Jij heb veel verstand van valkjes en de verzorging he?
Dan kan ik nog veel van je leren...  ;D
Je heb er ook veel!
Ik heb 1 valkje 2jaar en nu een week geleden nog 1 van 9 weken. En ik wil alles weten over de valkparkiet dan kan ik ze ook goed verzorgen.
Bedankt weer voor je reactie1

Groetjes Esther, Bobby&Chico






Paul

Hoi Esther,

Ik heb er nu met de twee jongen meegerekend 21 zitten.
Ik begon er ook met eentje en die heeft 10 jaar alleen gezeten maar de laatste 3 jaar heb ik de rest erbij genomen.
Ook veel kneusjes die we hebben opgevangen en die het hier erg naar hun zin hebben.
Ik heb hier heel erg veel geleerd op het forum over valkjes in elk geval en een aantal dingen weet je uit eigen ervaring.
Je kan hier in elk geval veel te weten komen en alles vragen :-)

Groetjes, Paul

Bobby&Chico

Hoi Paul,

Dat zijn er nogal wat! Maar zitten die allemaal buiten of ook binnen? Wel gezellig zoveel valkjes bij elkaar!!
Voorlopig vind ik 2 genoeg. Eerst maar wat meer over ze leren!

Groetjes Esther

Paul

20 mei 2004, 05:15:21 #5 Last Edit: 20 mei 2004, 05:16:11 by Paul
Hoi Esther,

ik heb al mijn valkjes binnen zitten in een kamervolliere en een paar kooien.
Eentje is er dag en nacht uit die zit alleen in de kooi als er niemand thuis is.
En die slaapt naast ons op het nachtkastje meestal :-)
De rest mag er in de avond gewoon uit om de vleugels even flink te strekken :-)
Ook heb ik nog een rosella en een grasparkiet.
De rosella heeft een eigen kooi en de grasparkiet zit bij de valkjes in de kamervolliere.
Ik vind het in elk geval best gezellig die geluiden om je heen :-)
En sommige kunnen wel een melodietje fluiten en wat woordjes zeggen dat is ook lachen :-)

Groetjes, Paul

Bobby&Chico

Hee Paul,

Ik praat ook veel tegen ze, de naam vaak herhalen enzo.
Hij praat (nog) niet, maar ik denk dat hij ook heel eigenwijs is! Geluidjes doet hij wel na, das leuk om te horen.
Kan je trouwen je valkje allemaal uit elkaar houden???

Groetjes Esther

Paul

Hoi Esther,

Ze hebben hier allemaal een naam en ik houd ze best wel goed uit elkaar er zitten veel verschillen in zoals meer of minder parels en aan het gedrag kan je vaak ook wel zien wie wie is :-)
ze hebben toch allemaal hun eigen karaktertje en dus totaal verschillend.

Groetjes, Paul

BoBCHIC

Hoi Paul,

Komen ze nog wel met jou kroelen en spelen, of alleen met elkaar?

En nog ff een andere vraag.
Bobby heeft nu een beetje diarree, we hebben een keer 'Finicoc' gekocht bij de vogelopvang. Daar staat wel op dat het o.a. voor diarree is. Je zou het dan 5 dagen moeten geven in zn water. Heb jij dit ook wel eens met je valkjes??

Groetjes esther