4 mei 2025, 19:23:35

wiettakjes ????

Gestart door BoBCHIC, 19 mei 2004, 20:43:30

« vorige - volgende »

BoBCHIC

hallo ik heb 2 valkjes.
ik geef ze atijd de takjes van een topje wiet.
nou vroeg ik me af of het nou slecht voor ze is .
want ze eten toch ook het zaad.

Inger m

Hoi, :)
Een eigen wietplantage? :D
Ik weet niet of het slecht voor ze is, ik zal wel ff kijken of ik het kan navragen, maar ik zou ze het niet geven totdat zeker is dat het niet slecht is. De hennepzaden die door het voer zitten zijn wel van een ander soort dan waarvan de hennepplanten worden gekweekt voor wiet enzo.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Karin

Ik ken iemand, die had een hondje... totdat die wiet gegeten had  :'(  Het was wel gedroogde wiet, dus klaar om te roken, maar ja, wiet is wiet... Ik zou het dus maar niet geven. Hou het bij veilige groente ( andijvie, wortel, brocolli, witlof ) en wilgentakken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi  BoBCHIC,

Je geeft het toch vaker aan je valkjes begrijp ik uit je bericht?
Dan zal het niet giftig zijn anders zou je dat zeker aan je valkje merken.
In elk geval nooit de bloemtoppen geven waar de THC (werkzame stof van wiet) in zit als ze dat binnen krijgen kan het snel gebeurd zijn.
Maar beter is gewoon kattengras geven als je ze iets groens en plantachtig wilt geven of dunnen wilgentakjes dat is allebij in elk geval gezond voor ze.

Groetjes, Paul

BoBCHIC

hoi paul.
het is zo als we een jointje draaien komt bobby
er altijd aan dan pikt hij de tip en rent i hard weg .
dan mag i die houden want het is van karton.
dan ga ik met de wiet  beginnen dan is i er weer (op tafel) dan geef ik de takjes en daar is i blij mee.
hij maakt het meer klijn.
en wat jezegt geen thc.
en over de olifante poot de boom zen bladeren hangen net op de grond en als we het nie in de gaten hebben knabbelen ze aan de puntjes.dan zie je in eens de plantbewegen dan een keer vlink bobby&chico roepen dan rennen ze weg.dus vandaar de vraag.
o.ja we hadden brokkelie ge haald in een pot neer gezet.
nou dat is een sucses hoor ze zijn er gek op allebij.
bedankt voor de tip hoor. groetjes dennis

Paul

Hoi Dennis,

Wat leuk dat ze die brokkolie nu ook pakken dat is ook gezond voor ze :-)
Het lijkt op een plant en ze mogen er naar hartelust aan knagen he :-)
Die olifantspoot zal niet meteen dodelijk zijn voor vogels maar je weet niet wat het op de lange termijn met ze doet he dus laat ze er zo min mogelijk van eten in elk geval.
Succes met de twee boefjes :-)

Groetjes, Paul

Theo

Ik moet zeggen dat ik wel ff moest lachen toen ik dit las. Valkjes aan de Wiet :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Het is weer wat anders.
Groetjes Theo
Theo

Kelly Stark

Haha, ik zal het aan de mijne geven. Dan zijn ze misschien eens een keertje stil, lekker stoned  :D Grapje he.

Groetjes Kelly
Kelly

the_lost_valley

Hoi,
Ik zou dit dus absoluut nooit doen! De werkzame stof in wiet, namelijk THC, zit als kleine kristalletjes op de blaadjes, die je eraf haalt, en rookt (die witte glinstertjes als je goed kijkt). Dit zit er echter niet opgeplakt, en zit dus ook in mindere mate op de takjes. Hierdoor kan je vogel dus gewoon stoned worden, wat me niet echt goed lijkt!
Ik zou er dus ook gewon mee stoppen met het te geven. Je kan bij de dierenwinkel country-home kopen van vitakraft. Dit is een extratje voor bij de bodembedekker, en hier zitten allemaal kleine takjes, dennenaalden enzo in.. dit lijkt me een beter alternatief voor de wiettakjes.
Groetjes Natalie

Remco_Ultee

moet hij t maar niet afpakken  :)
Ik denk maar zo, hij was al dood geweest als het slecht voor m zou zijn, en hij leeft nog, dus lijkt het me sterk dat hij er ineens dood van gaat.
Misschien als je ineens overgaat op andere kwaliteit wiet.
In de natuur eten ze toch ook zoveel, als ze er ziek van worden lijkt mij dan eten ze het niet zo graag een 2de keer.

mijn mening.

Karin

Hm, ja, zo kan je ook denken, alleen... verkeerde stoffen kunnen zich opstapelen in de lever en op een gegeven moment de lever kapot maken. Dit zie je bijvoorbeeld bij paracetamol. Bij de juiste dosering voor mensen  niet echt kwalijk, maar bij dieren stapelt het zich dus op in de lever  en kan de lever beschadigen. En levertransplantatie doen ze niet bij dieren  ::) Maar goed, je moet het zelf weten. Alleen zo dadelijk niet gaan zitten piepen als je valkje dood gaat. Je bent door meerdere mensen nu gewaarschuwt. Ik ben niet tegen wiet ( moeten mensen zelf weten, ik rook niet, dus zal het ook niet aanraken. Het stinkt ook erg  ;D Maar als je er plezier in hebt vooral doorroken  ;D ), maar wij mensen hebben de keuze, het valkje niet. Die weet niet dat het slecht is.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves