16 april 2024, 06:32:40

2 valkjes samen huis vesten

Gestart door BoBCHIC, 19 mei 2004, 20:05:31

« vorige - volgende »

BoBCHIC


hallo wij hebben een valkje bij gekocht.
hij heeft een eigen kooi maar het is de bedoeling dat ze samen een kooi moeten delen.
chico is hier nu ander halfe week de 2 kooien staan tegen elkaar aan de deurtjes staan altijd open dus ze lopen wel over en weer.
ze vechten niet echt gelukig maar bobby pakt wel zijn speeltjes af. kan ik nu 1 kooi weg halen of moet ik daar nog mee wachten en hoe lang.
groetjes bobby&chico

Lique

19 mei 2004, 20:08:30 #1 Last Edit: 19 mei 2004, 20:09:15 by Angelique
Hoi,

Als ze het goed met elkaar kunnen vinden, zou je ze al eens bij mekaar kunnen plaatsen voor een paar uurtjes.
Dat bobby wat feller tegenover Chico is, is heel normaal. Hij moet natuurlijk wel even laten zien, dat hij de baas is in de kooi.
Als die paar uurtjes goed gaan, gewoon chico terug zetten in zijn eigen kooi.
En morgen weer even proberen, maar dan de hele dag.
Ook 's nachts als het goed klikt/

Jill

Hallo,
Ons valkje zit alleen in zijn kooi, soms vraag ik me wel eens af of dat niet zielig is.
Er is vaak wel iemand thuis maar toch....
Ik heb gehoord dat als je er een tweede bij zet ze minder tam worden.
Klopt dit??
Hij is nog niet echt goed tam (redelijk) maar we doen er wel ons best voor om hem tammer te krijgen.
Tips?
Gr Jill

Joyce28

Citaathallo wij hebben een valkje bij gekocht.
hij heeft een eigen kooi maar het is de bedoeling dat ze samen een kooi moeten delen.
chico is hier nu ander halfe week de 2 kooien staan tegen elkaar aan de deurtjes staan altijd open dus ze lopen wel over en weer.
ze vechten niet echt gelukig maar bobby pakt wel zijn speeltjes af. kan ik nu 1 kooi weg halen of moet ik daar nog mee wachten en hoe lang.
groetjes bobby&chico

Ik heb na 2 dgn de nieuwe aanwinst in de voliere erbij gezet
terwijl mijn andere valkje 3,5 jaar alleen is geweest
je kan snel merken of het samen gaat of niet
hier word ook wel eens op elkaar gemopperd,maar mijn 1e valkje gaat altijd aan de kant als de 2e eraan komt  :D

Lique

Hoi Jill,

Nee, dat een valkje opeens niet meer tam is, is echt onzin.
Alleen in jouw geval kan het zijn dat hij minder gauw naar jullie toekomt.
Daarom is het misschien beter als je ermee wacht tot je valkje wat tammer is.

Laatst was er een keer iemand die ook een valkje wilde hebben.
Hij had zijn valkje meegenomen, en die vond het geweldig.
Het nieuwe valkje was al tam, en de andere zocht meer toenadering tot de mens.

Dit kan dus ook nog...

Joyce28

CitaatHallo,
Ons valkje zit alleen in zijn kooi, soms vraag ik me wel eens af of dat niet zielig is.
Er is vaak wel iemand thuis maar toch....
Ik heb gehoord dat als je er een tweede bij zet ze minder tam worden.
Klopt dit??
Hij is nog niet echt goed tam (redelijk) maar we doen er wel ons best voor om hem tammer te krijgen.
Tips?
Gr Jill

Hoi Jill,

Ik heb 3,5 jaar lang een valkje alleen gehad,en heb spijt dat ik er nooit een 2e bij gezet heb,ik ben ook altijd thuis(huisvrouw).Maar sinds de komst van de 2e is het echt mega leuk geworden.Mijn 1e valkje is niet zo ondernemend,en de 2e brengt leven in de kooi,hij schommelt erg graag,wat ik echt een lief gezicht vind,doet die andere namelijk niet

Mijn 1e is handtam,en de 2e ook,en met de komst van de 2e is de eerste nog net zo'n kroelkont hoor
soms zitten ze samen in de deuropening van de kooi,en ik kom eraan,en dan gaan beide kopjes scheef zodat ik ze beide tegelijk kan kroelen  :D

Ik vind het zo mega leuk en gezellig dat er over 2 wkn een nieuwe bijkomt
dus als je eenmaal besmet bent  ;D (volgen er meer  :D)

Joyce28

CitaatHoi Jill,

Nee, dat een valkje opeens niet meer tam is, is echt onzin.
Alleen in jouw geval kan het zijn dat hij minder gauw naar jullie toekomt.
Daarom is het misschien beter als je ermee wacht tot je valkje wat tammer is.

ja daar sluit ik me bij aan,als je valkje ook echt op jou gericht is en de nieuwkomer ook,net zolang wachten met het erbij zetten,want anders komt het er niet meer van,en trekt hij naar het andere valkje toe

dus Jill,naar een kweker gaan die je 2e valkje al handtam heeft gemaakt,als je 1e valkje ook al helemaal handtam is

Lique

Bijvoorbeeld K.C. van mij:

Toen ik hem kocht, was hij totaal niet tam. Mijn vermoeden was, dat hij al veeel ouder was. Hij had al zijn gele masker.
Terwijl zij zeiden dat hij 12 weken oud was, en net bij zijn ouders weg.

Hij heeft mij ook erg vaak gebeten.

P.D. was wel heel erg tam. Zij is ook altijd tam gebleven.
Op een gegeven moment werd K.C. ook wel wat tammer. Hij komt regelmatig bij me zitten alleen wil hij geen knuffel, die krijgt hij wel van P.D.

Ik heb hier vrede mee, ik kan hem in en uit de kooi halen, zonder dat hij bijt. Ik vind hem tam genoeg.

Als ik een valk wil knuffelen, komt er altijd wel een naar me toe...

Jill

Hallo allemaal,
Als ik dat allemaal lees wat jullie met je valkje kunnen dan raak je wel besmet.......
Pietje is ook geen vogel die het avondtuur op zoekt, hij komt zijn kooi niet zelf uit (deur is altijd open, met zelfs nog een stok voor de uitgang zodat hij zo tjoeps zijn kooi uit kan maar nee hoor.....)
Hij heeft vanalles in zijn kooi maar speelt alleen met zijn belletje. Ik heb op de afzuigkap (zijn favorieten plekje) een soort speeltuintje voor hem gemaakt maar hij zit daar maar wat te zitten! Schommelen vind hij doodeng, gaat helemaal stijf zitten en bibberen. :'(  Vind ik wel jammer, zie graag wat meer aktie.
Als de tijd daarvoor rijp is zal ik ook zeker een tweede erbij halen, (wie weet hoe wakker Pietje wordt!!) ik baal ook echt dat ik me niet nog beter verdiept heb in waar ik een valkje moest kopen. Ik heb ze vroeger zelf gefokt (als kind zijnde omdat mijn vader vogels fokte) en ik heb het altijd erg leuke volgels gevonden. Toen ik op me zelf ging wonen wilde ik ook echt een valkje en heb tóch nog te snel aktie ondernomen.... Niet dat Pietje niet lief is hoor, ik zou hem voor geen goud meer willen missen maar als ik hier zo allemaal lees dat ze 'echt tam zijn'.....
Gr Jill.