9 juli 2025, 02:47:31

Is Chewy broeds?

Gestart door Annouschka, 20 mei 2004, 23:23:27

« vorige - volgende »

Annouschka

20 mei 2004, 23:23:27 Last Edit: 20 mei 2004, 23:32:26 by Chewbakka
Hoi,

sedert een weekje heeft mijn popje Chewy rare manieren, ze gaat soms helemaal horizontaal zitten met de veren iets van haar lijfje en zit dan piepende geluidjes te maken, dat doet ze als Yoda net even macho gedaan heeft, hij loopt dan gewoon van haar weg.
Ik zie ook haar euhh.. poepje open en dicht gaan op dat moment want ze zit met haar kont iets omhoog.

Ik heb hier al veel gelezen dat popjes die broeds zijn op de grond een nestje proberen te maken maar dat doet zij niet, ook zie ik nog geen knik in haar staart dus zit er nog geen eitje ofzo.

Kan iemand mij vertellen of dit broeds gedrag is of is er iets anders aan de hand?

Groetjes
Annouschka

Paul

Hoi Annouschka,

Het lijkt erop dat het popje het mannetje probeerd te verleiden en dan maken ze ook die geluiden.
Als het mannetje het begrijpt zal ie het popje bevruchten en dan kan het popje eitjes gaan leggen.
Dus dat is eigenlijk zeker broeds gedrag :-)

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

ja, ik was bijna zeker, Gregory mijn vriend, dacht dat ze een hartaanval kreeg ofzoiets :D
Maar dan zou ze er deze week al veel gehad hebben hoor.
Terwijl ze zit te kirren, maakt ze ook lichte bewegingen met haar veren.  Ja, nu wil zij hem versieren terwijl hij begonnen is met zijn macho gedoe en als hij wil, loopt zij weg en omgekeerd, maar hij weet dus waarschijnlijk totaal niet wat ie moet doen, hij is amper 4 maand, wel heel ver voor op z'n leeftijdsgenoten want hij komt ook al in de rui lichtjes en zit de hele dag macho te doen en te fluiten voor haar.

Groetjes
Annouschka

Theetje

Hoi Annouschka,

Ja ja Chewy is helemaal in de mood hoor. Wacht maar tot Yoda door heeft wat de bedoeling is. Dan is de ranzigheid niet meer te houden hoor ;). Bij mij maken ze ook allemaal hele moeilijke steungeluiden tijdens het paren. Ik hoor twee kamers verderop dat ze paren en wie er paren. 't is wel erg grappig moet ik zeggen.
Een nestje zit er nog lang niet in aangezien Yoda nog wel erg jong is daarvoor. Als Chewy toch in een hoekje van de kooi gaat leggen kun je de eitjes beter laten liggen of vervangen voor nepeitjes. Maar ja zover ben je nog niet!

Geniet maar lekker van je vogeltjes. De lente is in de lucht en dat voelen ze. Ik vind het heel leuk om te zien hoe ze elkaar verleiden (of een poging doen daartoe).

Groetjes

Theetje

Groetjes

Theetje

Annouschka

Hoi,

wegens plaatsgebrek zullen we geen bevruchte eieren houden, we gaan nepeieren leggen als ze begint te leggen.  We zouden wel jonkies willen maar zijn bang dat ze niet goed gaan gevoed worden en dat we ze dan achteraf niet kwijtraken, we hebben nog geen voliere dus weten we echt niet waar we achteraf met de jonkies naartoe moeten moesten ze niet verkocht raken.

Ja, ik denk dat de stukken er hier ook zullen afvliegen hoor, eens Yoda weet wat de bedoeling is, en dat in het bijzijn van de kleintjes!!  Foei foei :D :D

Groetjes
Annouschka