3 augustus 2025, 17:36:16

2de valkparkiet

Gestart door chico, 18 mei 2004, 22:35:03

« vorige - volgende »

chico

Hallo,

Ik ben Chico (lutino/mannetje of pop?), 9 weken oud.
Ongeveer een week geleden ben ik bij Bobby (wildkleur/mannetje) 2 jaar gaan wonen.
Ik wil met hem spelen, maar Bobby loopt weg en soms bijt hij mij.  :(
Hoe lang duurt het ongeveer dat hij mijn vriendje wordt?

Groetjes van Chico & Bobby...

Theetje

Hoi Chico,

Wat leuk dat je nu bij Bobby woont. Jammer dat Bobby nog voor je wegloopt, maar hij moet natuurlijk ook aan de situatie wennen. Af en toe pikken naar elkaar hoort er ook wel een klein beetje bij. Zelfs de meest trouwe koppels pikken nog wel eens naar elkaar. Ben je na binnenkomst gelijk bij Bobby in de kooi/voliere gezet of heb je je eigen kooi. Bobby ziet jou anders als een indringer en verdedigt zijn plekje.

Zolang er geen bloed vloeit en het vechten niet uit de hand loopt moet je gewoon proberen om vriendjes te worden. Je zult zien het komt vanzelf.

Veel succes in je nieuwe huis.

Groetjes

Theetje

BoBCHIC

hallo theetje &docus
 ik heb wel men eigen kooitje gekregen.
maar ik ga stiekem bij bobby zitten.
want onze kooitjes staan toch dag en nacht open.
tegen elkaar aan
hoe lang kan het duuren voor men baasjes 1 kooi op kunnen ruimen ??????
ik eet ook stiekem uit bobbys voer bakje terwijl ik eigenlijk nog klein voer mag volgens de verkoper.
kan da kwaad.
verder gaat het wel goed met mij ik laat me al aaien over men kopje daar ga ik echt voor zitten.
bedankt voor je berichie chico & bobby

Inger m

Hoi,
Ik weet niet wat voor voer ze krijgen, maar het kan geen kwaad dat ze uit elkaars bakje eten. Een valkparkiet van 9 weken oud kan gewoon al het voer mee eten van volwassen vogels, bij mij doen ze dat al vanaf 6-7 weken.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.