17 mei 2025, 21:11:25

Goed onderkomen gezocht

Gestart door Raymond, 18 mei 2004, 20:37:14

« vorige - volgende »

Raymond

Hallo Allemaal,

Wij hebben twee valkparkieten (M/V) en tot onze grote spijt kunnen we niet voldoende aandacht aan ze besteden. Ze moeten nu vaak hele dagen in de kooi blijven en dat is zowel voor hen als voor ons niet leuk.

We zijn dan ook op zoek naar een nieuwe baas en hopen via deze onsympathieke weg in contact te komen met iemand die al valkparkieten heeft en er nog twee kan huisvesten.

Even voorstellen: Bobo en Lara. Ze komen beide bij kwekerij "de Valk" vandaan en zijn handtam. Nouja... Bobo is handtam en Lara gaat op je vinger zitten als het haar uitkomt, maar daar houdt het mee op. Ze zijn beide rond de 2 jaar oud en in goede gezondheid.

Ze hebben nu één keer samen mogen broeden, maar dat werd géén succes; nadat Lara haar 10e ei had gelegd hebben we besloten het broedhok weg te halen.

Voor de duidelijkheid: We willen niet koste wat het kost van ze af. We zijn op zoek naar iemand die ze beter kan verzorgen dan dat wij dat kunnen. Dus als je reageert zouden wij het leuk vinden om eens bij je te kunnen komen kijken.

Groeten,

Raymond & Margreet

Tara

Hoi Raymond,

het is misschien goed als je vertelt waar je woont, en misschien kan je ook vertellen wat de mutaties van je valkjes zijn? En zijn ze geschikt voor een buitenvolière of niet?

Groetjes, Tara

Raymond

Hoi!

Ik woon in Noord-Holland maar ben bereid om in overal in Nederland heen te gaan.

Ik zet ze alleen met mooi weer buiten, dus ik denk niet dat ze geschikt zijn voor een buitenvolliere.

Bobo is een wildkleur en Lara een lutino.

Groeten,

Raymond

Lique

Hoi,

Wij wonen in Zwolle, overijssel.
Wij hebben altijd nog een paar plaatjes over in onze buitenvoliere.
Hierin zitten veel vogels die wij hebben opgevangen.
Misschien is het leuk om eerst verder te kijken, of ze bij iemand in de woonkamer kunnen.
Als je niemand vindt, kan je altijd contact met ons opnemen.

groetjes Peter en Angelique