nieuw valkje erbij wat moet ik doen

Gestart door boezempje, 31 mei 2004, 01:16:52

« vorige - volgende »

boezempje

hallo

over een week komt misty.ik heb micky en stormy al zoals sommigen al weten.wat kan ik nu het beste doen als ik met misty thuis kom.apart zetten een week of wat.moet ik ook wat dagen wachten met ze alemaal uit de kooi te laten.wie heeft raad voor mijn.

Henry

he misty

nou is dat die geparelde pop van mandy?nou ik ga hem volgende week zondag ook halen.maar ik moet hem nog appart zetten omdat hij nog niet echt super tam is he maar als je er veel aandacht geeft wordt het wel wat he.en ik heb ook 9 andere valkjes die tam zijn dus ik heb goede hoop dat het wel lukt.maar ik zou hem even appart zetten he en als hij gewent is aan de omgeving dan pas bij de andere valkjes zetten.en om hem eruit te halen doe ik dus pas als hij echt tam is en op mijn vingers an zitten en gekroeltkan worden dan kan je hem namelijk beter pakken en hem terug in de kooi plaatsen.

henry en de valkjes

Joyce28

als je haar zelf nog moet tam maken zou ik haar idd apart zetten en als ze helemaal aan je gewent is en ook tam is bij de anderen zetten
Ik kijk ook hoe het met Lucky is,is ze tam genoeg en laat ze zich ook door mij kroelen laat ik haar wennen aan deze,en zowiezo een paar nachtjes alleen in een kooi,maar dan wel naast de voliere
degene die ik nu heb was ook al zo tam,en die zette ik na 2 dgn al bij de mijne,en het gaat perfect,af en toe katten ze wel opelkaar  :D ,maar het gaat super  :)
Ik denk dat ik 2 poppen heb,en straks dus 3  :)

boezempje

hai

ja henry als jij hem ook volgenden week gaat halen zal ik het zelfden moeten doen als jij ja.
ik ben dat niet gewendt zo.toen ik micky kocht moest ik die nog zelf voeren.dus die is super tam.
toen ik stormy kocht bij trudie was die ook al super tam.
dus dit is nieuw voor mijn.ik hoop dat ik misty ook heel tam krijg, :)

Mandy

Ja dat zal wel wat werk kosten ja, want ze gaan nu liever van me vandaan dan dat ze bij me blijven. :-/
En die 2 bonte dames binnen maken het echt bont en maken het me niet makkelijk, het zijn pittige tantes die niet zo van gekroel houden en liever hoog de lamp in gaan om zo tegen me te zeggen; "je kan de lamp in"! :D
Maar ik hou vol en ik hoop dat ik die 2 volgend weekend tam af kan leveren, maar dit kost me meer moeite dan normaal. ::)

Het heeft dus ook met karakter te maken, want een jong van Kuifje&Bobbie; Nemo bij Greetje, was ook een pittige tante en moeilijk om tam te maken en ik kreeg vandaag een mailtje dat ze ze toch maar geknipt hebben omdat ze ook met moeite niet tammer werd. Wel trok ze erg naar het andere valkje (dat was ook de bedoeling) en naar haar vriend, maar niet naar Greetje, maar zo zal het zeker wel lukken.
En een ander valkje uit dit nest was juist weer erg rustig en kon ik makkelijk en goed tam krijgen.
Dus ze zijn niet allemaal hetzelfde zie je wel. ;)

Maar jij en Henry kunnen dus het beste jullie dames ophalen in een bakje dat je af kan dekken in een tas of met een doek erover en thuis rustig in een eigen kooi moet laten rusten en wennen aan alles. En dan eerst in de kooi aan je handen en vingers laten wennen en dat rustig opbouwen en daarna het vliegen uitbreiden, want ze moeten immers ook hun omgeving leren kennen. En als je je bij ze neemt kan je het beste je tamme valkjes ook bij je laten, want dat zijn dan hun leermeesters. Ze zien vanuit hun gedrag dat het normaal is om bij je te zitten en ze te laten kroelen enzo, en zo krijg je ze makkelijker tam. Wat jullie ook zullen zien is dat deze valkjes bij de oudere valkjes gaan bedelen voor eten ook al eten ze zelf. Ze doen dat instinctief als ze een oudere valk zien en dat gaat vaak snel over als ze merken dat ze genegeerd worden. ;)

Vorig jaar heeft iemand eens een valkje opgehaald die ik niet zonder handschoenen vast kon pakken en die hebben ze hartstikke tam gekregen, dus met voldoende tijd, moeite en geduld moet het vast lukken! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

boezempje

31 mei 2004, 12:32:59 #5 Last Edit: 31 mei 2004, 14:03:37 by boezempje
hai

nou mandy ik hoop het wel dat het me lukt maar we zien wel tog.
je moet gewoon veel tijdt erin steken.dus dat gaat wel goed komen.
en mandy welke 2dames zitten nu bij jou binnen als ik vragen mag.
hoe gaat het met misty verder.het liefst kom ik hem ophalen maar ik moet nog 5dagen wachten.poehhhhhh wat duurt dat lang zeg.hhahahahah dat is altijdt he als je ergens op moet wachten. ;)

Joyce28

CitaatEn die 2 bonte dames binnen maken het echt bont en maken het me niet makkelijk, het zijn pittige tantes die niet zo van gekroel houden en liever hoog de lamp in gaan om zo tegen me te zeggen; "je kan de lamp in"! :D
me meer moeite dan normaal. ::)

Ik ben benieuwd of mijn bonte dame het je ook moeilijk maakt,net zoals d'r zusjes  ;D