29 april 2024, 17:07:57

Is ie ziek?

Gestart door Suzanne, 17 mei 2004, 20:27:12

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi Marianca,

Ik schrik me dood bij je eerste zinnetje. Ik denk wat heb ik nu verkeerd gedaan  :D?

Jij hebt een goede reden om depressief te zijn. Dat is nogal niet wat als je zus, vader en je moeder verliest. Ontzettend zeg  :o :o! Ik heb dus helemaal geen reden om depressief te zijn. Ik heb een lieve man, leuke beesten, een mooi huis. Alleen sinds kort geen baan meer (ben ontslagen om reorganisatie). Alleen sinds ik ontslagen ben gaat het geweldig met mij  :D. Eigenlijk niet zo gek, want ik had het helemaal niet meer naar mijn zin op mijn werk. Alleen had ik nog altijd zelf de keuze willen maken om weg te gaan. Maar goed, ik ben dus eigenlijk al depressief vanaf mijn pubertijd (die op mijn 10e begon, ben nu 33), en slik ook anti-depressiva. Ik zie het maar gewoon als een ziekte. Ik denk dat ik een tekort heb aan een bepaald stof in mijn koppie (serotonine heet dat geloof ik) en dat dat de reden is. Alhoewel ik niet echt een geweldige jeugd heb gehad. Maar nu ga ik nogal erg off topic en zo interessant is het ook niet om over mijn jeugd te moeten lezen  :D.

In ieder geval zat Bondje (tja, die naam is het geloof ik toch geworden) daarnet hele verhalen te houden. Hij is ook voor het eerst uit zich zelf naar boven geklommen en op een stok gaan zitten. Tot nu toe heb ik hem telkens zelf er op gezet. En op de stok zat hij hele verhalen te houden. Ik moest nog erg om hem lachen omdat hij door ging terwijl hij zat te geeuwen. Dus dan komen er erg rare geluiden uit. Maar toen ik hem zo bezig hoorde dacht ik: volgens mij is het een mannetje, hihi.

Ik laat vannacht de lamp aan en moet maar vertrouwen op de brandmelder. Maar ik denk niet dat ik brand krijg met die lamp, want hij staat de hele dag al aan en er raakt niks oververhit.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

marianca.

Hallo suzanne,

Geweldig nieuws meis van Bondje,ik ben heeeeeeeeel blij voor je :).Ff over dat depri zijn....ieder mens heeft recht om depri te zijn,of je nu dierbare verloren bent of er is iets anders,je hoeft je niet te verontschuldige.
Slaap vannacht lekker en brand zal je zeker niet krijgen.Zou toch niet goed zijn nu Bondje je kereltje zo aan het opknappen is :D :D.

trusten en lieve groetjes
marianca
oja,dat met je werk vond ik ook heel leuk :D :D.Goed dat je daarvan niet depressief bent :D :D

Suzanne

Hallo allemaal,

Het gaat goed met Bondje. Hij zit al weer te eten, en ik hoor geen niesjes en gereutel. Dus volgens mij heeft de warmtelamp aanlaten toch effect gehad!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat goed om te lezen dat het weer goed gaat met Bondje.
Een compliment voor jou hoor!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Joyce28

super zeg,eindelijk gaat het goed met Bondje :)
en gelukkig geen brand ;) :P

Suzanne

Hoi,

Hier nog even een paar foto's van mijn liefie. Nog steeds besmeurde veertjes. Maar heeft ondertussen wel een hoop praats gekregen  ;D.







Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Anita1

 :D hahahahaha susanne wat ziet ie er toch lekker uit he daaro op die fotos hahahahaa.wees maar blij meiss.dat het eindelijk goed gaat nu.ik heb vandaag sanyo gekocht.heb ook een foto van hem.staat op ena laatse pagina op dagboek jippie en nila. maar als je doorleest.pfff.vandaag gekocht.en ook zo ziek.ik duim dus ook voor mezelf.ben nu al aan m gehecht.snik..heb nu 3 valkjes.ze zijn me alles.dan komt mijn man.haha knuffie anita

Suzanne

Hoi Anita,

Joh wat vervelend voor je dat je een ziek valkje heb gekocht. Ik zal gauw eens in je dagboek kijken. Sterkte met hem!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

marianca.

Hallo suzanne,

Ohhhhh wat ben ik blij dat het goed gaat met bondje :-*.
En wat een foto s van hem/haar....verkoop je hem niet :D :D.
Ben smoorverliefd ;D.Nee meis,geniet lekker van dat heerlijke valkje,je hebt het gehaald,pluimpje voor jou :) :).

groetjes
marianca

Ach,geef dat heerlijke valkje eens een lekkere knufffff van mij.. :)

Suzanne

Hoi Marianca,

Nee, Bondje verkoop ik niet. Lucky is eventueel wel te koop  ;).

En bij deze geef ik Bondje (die hier op mijn schouder zit, en zo meteen zijn laatste keer antibiotica krijgt en handopfok) een knuffel van jou.

Ik vraag me alleen af wanneer ik hem weer terug kan plaatsen in de voliere. Ik zet hem terug, omdat ik het egoistisch van mezelf zou vinden om hem hier binnen te houden zonder soortgenoten om zich heen. In ieder geval moet ik hem terugplaatsen op een warme dag. Dan is de overgang niet zo groot. Volgens mij wordt het begin volgende week boven de 20 graden, dus dat zou misschien een goed moment zijn  ::).

Ook vraag ik me af of ik van de 1 op andere dag weer met handopfok kan stoppen, of dat ik beter kan stoppen op het moment dat hij terug gaat de voliere in.

Groetjes van Suzanne en Bondje

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

marianca.

Hallo suzanne,

Ja,terugzetten bij zijn soortgenootjes zou ik ook doen.Ik ben er overtuigd van dat bondje heeeeeeeeel veel van jou houd :Dmaar dat ie het bij de andere valkjes waarschijnlijk toch wel leuker vindt :).Super dat ie de laatste antibiotica gaat krijgen...alleen over de handopfok kan ik je geen advies geven :-/.Er zullen wel andere forumleden die hier goede ervaring mee hebben je snel een antwoord hier opgeven.Terug plaatsen in de voiliere zou ik persoonlijk toch nog een tijdje mee wachten(weet natuurlijk niet wat de andere hier van zeggen).Bondje is toch goed verkouden geweest en heeft toch nog ff tijd nodig om weer helemaal kerngezond te worden.Ik zie als bij mensen,heb je goed de griep gehad blijft het ook altijd nog dagen sluimeren eer je weer 100% bent.Ik zeg maar wat het ivm Bondje,wacht maar ff af wat andere zeggen :).
Bedankt dat je Bondje een knuffff van mij hebt gegeven,heeft ie ervan genoten :D :D :D

Groetjes
marianca

Anita1

hoi suzanne.sanyo is ook erg verkouden.ik heb antibiotica in vorm van een zakje.dat moet iedere keer in zijn drinkwater.is oranje van kleur.maar hij is echt wel erg ziek.is nu 6 weken,maar hij pikt!!!!!! ooooooow erg! komt dat omdat ie zo ziek is? en ik kan moeilijk zien of hij van dat water drinkt he? maar ik kan het niet in zijn bekkie gieten.hij is zooo benauwd als ik heb bij me neem.sjees zeg.kan je echt horen dan ook.af en toe valt ie dan ook weg..lijk dan net of ie dood is....hij heeft ook een spuit gehad gisteren.maar ik pfff kan wel janken..blij dat het met bondje beter gaat.houden zo lieffie.knuff anita

Suzanne

Hoi Anita,

Volhouden met dat antibioticum. En anders om Baytril vragen. Dat is het antibioticum wat ik als laatste heb gehad en waarvan Bondje opgeknapt is.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Wat goed dat Bondje al zover is opgeknapt :-)
Ik denk dat de warmtelamp ook behoorlijk geholpen heeft met zijn herstel :-)
wacht in elk geval nog even tot het weer wat warmer is voor ie naar buiten gaat maar dan hoef je hem denk ik niet meer te voeren hoor en je hebt kans dat de ouders hem ook weer wat gaan bijvoeren.
En hij kan al zelf eten ook neem ik aan.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Hij eet idd wel een beetje zelf. En ik denk dat ik hem begin volgende week terug zet, mits de temperatuur boven de 20 graden is.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.