28 maart 2024, 17:50:27

Stam uithollen

Gestart door kok_roy, 17 mei 2004, 01:19:14

« vorige - volgende »

kok_roy

Hoe hollen jullie een boomstammetje uit?
Dat vraag ik me namelijk wel eens af...

Stijn dc

hoi

die natuurblokken (berkenstammen) worden volgens mij door niemand uitgehold. Je kan ze namelijk gewoon kopen in de winkel.

SDC:D

Nico

hoi,
die boomstammetjes worden door een speciaale frees uitgehold soms ook door andere manieren hoor bv kappen,boren.
gr,

Paul

Hoi,

Als je een holle beitel hebt en je zet een blok hout klem op een werkbank heb je er zo een flink gat in.
Je kan ook eerst met een boor in de ronte een aantal gaten naast elkaar boren en dan het middenstuk eruit hakken.
Maar als je geen gereedschap hebt kan je er net zo goed een kant en klaar kopen want een goeie beitel is vele malen duurder dan een gekocht natuurblok.
Alleen vind ik zelf dat ze in een natuurblok niet zo erg veel ruimte hebben of je moet wel een flinke maat boom nemen.

Groetjes, Paul

Mandy

Ik heb er eventueel nog wel over. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

O? heb je ze zelf niet meer nodig dan?
het blijft een leuke foto hoor zo al die boomstammen op een rij.

Groetjes,
   Trudie

Mandy

Ja dat wel. ;)

Maar ik wil overstappen op 6-hoekige broedblokken omdat je dan gewoon meer ruimte hebt.
Vooral met grotere nesten handig.
Ook de nestinspectie is makkelijker.
Alleen vind ik ze wel iets moeilijker schoon te maken.
 
Ik heb er gisteren ook weer 1 bijgehaald want Ot&Sien die als enige nu in zo'n blok zitten, die boomstammen vonden ze niets, worden nu lastig gevallen door Fred&Wilma die ook zo'n blok willen...zucht... ::)

Dus vandaar dat ik alles weg doe, want anders blijf ik dit probleem houden... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

O zit dat zo... ff checken!!  :D :D :D :D

ja ja hier zit ik dus alweer met wippende kippen, grrrr De kleintjes van Nikita en Angel zijn net 3 en 4 weken.
En dan nu alweer beginnen ze, ik probeer het tegen te gaan hoor, anders zou het 3 keer worden.
Ik moet ze eerst nog maar kwijt zien te raken deze 2 en dan nog 4 eitjes te gaan van Punky en Kobus.
Die schieten ook al op.

Groetjes,
   Trudie

kok_roy

21 mei 2004, 21:44:23 #9 Last Edit: 21 mei 2004, 22:01:11 by stijn_05
Helaas dat je anderhalf uur van hier vandaan woont, anders had ik er wel ff een opgehaald.

Ik heb trouwens wel hele mooie berkenstammetjes gezien in het bos, wou er wel een meenemen maar het uithollen is erg rot en lang werk, en ik weet ook niet hoe duur het is als ik hem laat uithollen.

Dus ik zoek nog even verder. Maar het blok is ook niet noodzakelijk want er hangt er al eentje...

Maar ik wil er toch nog een bij want stammetje vind ik ook een mooier aanzien.