21 juli 2025, 22:39:59

De valkjes van Marianne deel 2

Gestart door Marianne, 16 mei 2004, 16:40:29

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Suzanne,

Gelukkig groeit het inderdaad weer aan, maar het is een naar gezicht vind ik.
Kaal en dan allemaal van die rode puntjes. Ach het jonkie toch.

Hij heeft nu wel meteen een naam, niet blijvend natuurlijk, maar nu heet ie 'kale bast'.
Dit zeggen wij ook tegen onze zonen als ze net geknipt zijn en de jongste zei net:"he mama, nou is het een kale bast" vandaar. ;)

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

lilian

Hoi Marianne,
zonde van dat ene jong zeg, en jammer dat deze nu gepikt wordt, maar gelukkig komt dat wel weer goed.
En het is inderdaad erg warm, bij ons zat King echt met zijn snavel open te hijgen toen heb ik hem ook in een badje gezet en heb ik de parasol boven de kooi gezet zodat ze nu in de schaduw staan.
Groetjes Lilian

Marianne

Heey,

De aanhef klinkt vrolijk maar dat ben ik niet.
Het jong is nog veel erger geplukt, en ik heb hem nu apart gezet.

Hij is geplukt tot bloedens toe, heel zijn nekje is kaal en rood, zijn koppie was al kaal en ze waren nu met zijn veertjes bezig.
Dory was het niet, ik denk dat het Jewel is.

Groetjes  Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

Ben ik weer....

Ik heb het jong nu in mijn allerkleinste kooitje, die ik gebruik om valkjes te vervoeren, naast de voliere gezet.
Hij heeft het er wel naar zijn zin, zo op het eerste gezicht. Ik zal hem straks als ik van de Harmonie afkom even in de voliere laten om te kijken of ze hem gaan voeren en anders krijgt hij wat handopvoer van mij voor het slapen gaan.
Ik kon het echt niet meer aanzien hoor, het mormeltje.
Dus als iemand nog tips heeft waar ik op moet letten dan zijn ze van harte welkom.

Groetjes Marianne

Mandy

Aaahhh tis zonde... :'(
Het ziet er niet uit, hij wordt wel erg geplukt hoor, zou het moeder Jewel zijn joh? :-/
En die is zelf niet eens geplukt. Ik heb het net nog ff opgezocht en haar moeder is Truus net als van mijn Bello en we weten nu dus ook dat Truus dus split voor witmasker was en niet Pino anders had hij nu met zijn witmasker pop Pipo witmaskers jongen gehad moeten hebben. ::)
Maar ik heb hun toen overgelegd. Jewel werd door Jut&Jul groot gebracht en Bello door Zwartje&Japie-jo en geen van beiden is geplukt geweest. Ze zeggen soms wel eens dat geplukte jongen zelf later ook gaan plukken, maar ik heb al ervaren dat dat geen waar is. Japie-jo plukte vorig jaar namelijk niet, is zelf ook niet geplukt, maar haar moeder Marrie plukte vorig jaar wel.
Tja, helaas is er nog steeds geen duidelijke verklaring voor en dus ook geen duidelijk antwoord voor wat te doen, maar meer doen als wat je nu hebt gedaan kan je toch niet. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

lilian

hai Marianne,
Goh wat zielig zeg, ik denk dat het inderdaad beter is dat hij nu apart zit veeeel sucses!!
groetjes Lilian

Marianne

Hoi allemaal,

Het kleintje is de nacht goed doorgekomen.
Hij vermaakt zich best daar in zijn kooitje. Veertjes poetsen en op zijn teentjes over de rand kijken wat er allemaal in huis gebeurt.
Ik heb hem vanmorgen even in de voliere gezet om te kijken of ze heb eten wilde geven. Nou ze ( Zazou en Jewel) hadden alleen aandacht voor zijn kale plekjes en de veertjes die daar nog stonden. De enige die een poging deed om eten te geven was Dory.
Verder dan de snaveltjes tegen elkaar kwamen ze niet maar ik denk dat Dory nog te jong is om eten te geven, zij is immers zelf pas 11 april geboren.
Ik probeer het jong straks nog eens in de voliere te zetten en kijken hoe ze er dan op reageren.
Vanmorgen heb ik hem dus zelf maar eten gegeven.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Jeetje wat ziet dat er naar uit zeg  ???. Arm kleintje. Wel fijn dat hij goed de nacht doorgekomen is.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

lilian

Hoi Marianne,
Fijn dat het zo goed gegaan is veel sucses verder.
Groetjes Lilian

Marianne

Hoi allemaal,

Nou het gaat goed met het jong hoor.
Hij was net zelfs trostgierst aan het 'eten'. Hij poetst zijn veertjes en slaapt met zijn koppie op het beertje in de kooi.
Zijn kale plekken heb ik gisteren ingesmeerd met uierzalf en ze zijn nu niet meer rood en zien er een stuk beter uit.

Het is leuk om te zien hoe hij gaat bedelen als hij in de keuken op tafel zit en ik zijn pap aan het maken ben. De eerste lepeltjes vliegen erin en dan blijft hij niet altijd even netjes. Maar na het eten even met een nat stukje keukenrol erover en het is weer netjes.

Groetjes Marianne

lilian

Hoi Marianne,
Blij te horen dat het zo goed met hem gaat, en wat een schattige foto zo met die beer erbij.
Groetjes Lilian

Marianne

Hoi Lilian,

Ja, het is echt een schattig beestje en je krijgt er een speciale band mee.
Net of ik zelf weer een baby gekregen hebt..... kijken of zijn kroppie leeg is, moet hij eten, ligt hij lekker etc.etc.
Ik ga hem direct zijn laatste pap geven voor vandaag en daar moet hij het dan maar weer heel de nacht mee doen.
Ik hoop dat het zo voorspoedig blijft gaan als op het moment want er zijn al teveel jonkies dood gegaan.

Ik heb de blokken van de voliere gehaald. Rust in de tent.

Weltrusten en tot morgen,

Groetjes Marianne

Joyce28

ja fijn dat het goed gaat hoor,het is een lieffie :-*
en gelukkig doet uierzalf ook wonderen

Paul

Hoi Marianne,

Heel goed van die uierzalf dat werkt namelijk ook ontsmettend dus je hebt dan minder kans dat de wondjes gaan ontsteken.
ZO te horen gaat het wel goed met dat voeren hoor als ie zo goed al eet komt het wel in orde met hem.
Ook grappig dat ie een maatje heeft die zegt wel niet veel terug maar is wel lekker zacht :-)
Succes met het grootbrengen.

Groetjes, Paul

Marianne

Hallo,

Met het kleintje gaat alles nog steeds goed. Ik geef hem nu 3 keer per dag pap.
Hij is dan niet te houden. Hij probeert als wat te knabbelen aan de zaadjes maar echte velletjes zie ik nog niet liggen. Hij is ook wat achtiever geworden.
Verder zie je hem groeien. Het geplukte stukje ziet er zelfs al minder erg uit.
Wat mij wel opvalt is dat hij erg donker is. Hij heeft bijna zwarte vleugels, zo donker is er hier geen een. Ook grappig is dat er bij zijn staart 1 knal gele veer zit en op zijn rug zitten een paar veertjes die een gele vlekje hebben (maar zien er niet uit als parels). Ook de witte streep op de vleugels heeft onderaan een vleugje geel. Heeft dit nog iets te betekenen of is het gewoon een klein foutje van moeder natuur. Een wildkleur heeft dat normaal toch niet?!

Groetjes Marianne