20 juli 2025, 17:25:27

De valkjes van Marianne deel 2

Gestart door Marianne, 16 mei 2004, 16:40:29

« vorige - volgende »

boezempje

hai

jaaa natuurlijk daar is het heel erg voor.
maar stofwiseling wat kan dat toch zijn maag of zo ik weet het  echt niet,

gr essie

Marianne

Update-tje....

Het is hier erg rustig nu alle kleine valkjes weer weg zijn.
Mijn 5-tal genieten lekker van de nieuwe stokken in de voliere. Ze zijn al behoorlijk kaal geknabbeld.

Van de week nog foto's gehad van Yuko. Wat een beauty is dat geworden zeg. Mooie gele kop en grote oranje wangvlek.
Goed werk van Jewel en Dobey.......

Verder niets spannends te vertellen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

Hoi hier ben ik weer.....

Een tijdje alweer niets geschreven in mijn dagboek.
Geen nestjes... dus minder te vertellen natuurlijk.
Het gaat heel goed met mijn kwintet.
Ik zit er stiekum aan te denken om voor Jewel een andere man te zoeken. (een mooie bonte staat bv nog op mijn lijstje) en dan misschien voor Dobey nog een mooie witmasker pop.
Maar ik ben hier nog niet helemaal uit.....

Ik heb intussen al diverse reserveringen mogen ontvangen, vooral de geparelde lutino poppen zijn erg gewild. Ik ben benieuwd of ik volgend jaar die mensen blij kan gaan maken.
Ik ga er voor de volle 100% voor in ieder geval.

Eind volgende week gaan wij een paar dagen op vakantie.
We vertrekken op mijn verjaardag.
Deze keer blijven de valkjes thuis, voor de eerste keer.
De buurtjes gaan ze verzorgen. Wel spannend hoor.
Maar ik ben er van overtuigd dat het allemaal goed gaat (want anders ging ik wel iets anders regelen natuurlijk).

Nou dit was het dan weer wel zo'n beetje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Ben benieuwd of je er 2 valkjes bij gaat kopen  :).

Leuk dat je zo veel reserveringen hebt ontvangen. Op de hoeveelste plaats sta ik voor een geparelde lutino  ::)?

Alvast een fijne vakantie en verjaardag toegewenst.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Op de eerste plaats natuurlijk !  ;)
Jij hebt de aller eerste keuze straks in het nieuwe seizoen.

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Dan was ik er op tijd bij  ;D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

boezempje

hai marianne

wat leuk zeg dat je er 2 valkjes bij gaat kopen ben benieuwd hoor.

en suzanne wat leuk dat je ook een geparelden lutino gaat aanschaffen bij marianne,nou wordt het zeker een mooie hoor dat is kyra ook en erg liefff
net als jou valkjes ;)

marianne vast een fijne verjaardag en een fijne vakantie,

gr essie

Marianne

Hoi Esther,

Bedankt voor je felicitaties. Het duurt nog wel even hoor.... vrijdag de 24ste ben ik jarig.

Leuk om te lezen dat het goed gaat met Kyra.

Groetjes Marianne

Marianne

Hoihoi,

Vandaag op visite geweest bij mijn ouders.
Lilo weer gezien.
Het gaat hartstikke goed met hem, hij zat zelfs al te fluiten.
Nog geen bekend deuntje maar wel heel grappig om te horen.
Ik denk dat hij nu pas gewend is aan zijn nieuwe plaatsje, want in het begin was hij nogal schrikachtig.
Ik vond het in iedergeval leuk om te zien dat hij zijn draai nu helemaal heeft gevonden.

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Leuk dat je dan je eigen gekweekte valkje nog terug ziet!

Groetjes

Suzanne

Marianne

Zo.... weer uitgerust van vakantie meld ik mij weer in mijn dagboek.

Allereerst iedereen een gelukkig nieuwjaar!

Het is heel goed gegaan, in onze afwezigheid.
De buurtjes hebben prima op de valkjes gepast.
Het eerste wat ik deed was tellen en ja hoor alle 5 nog spring levend.
Na een dagje wassen, boodscjappen doen etc. mochten ze 's avonds weer lekker de vleugels strekken. Nou daar genoten ze zichtbaar van.
Ik sta er versteld van hoe goed ze zich aanpassen aan de omgeving. Mijn hele huiskamer hangt werkelijk vol met kerstkaarten maar ze zijn er nog niet een keer tegenaan gevlogen. Netjes er overheen of er onderdoor. Toch elk jaar weer spannend hoe ze er op reageren maar geen probleem tot nu toe.

Ook met het vuurwerk is het uitstekend gegaan. Ze zaten rustig op de stokjes net of er niets speciaal aan de hand was.
Ik hoop dat het bij iedereen zo gegaan is.

Dit was het weer voor nu,

Groetjes Marianne

Karin

Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar Marianne ! Fijn alles goed is gegaan met je valkjes. Dat vind ik altijd het nadeel van vakanties  ;D Mijn dieren missen. Ik neem er ook altijd een aantal mee  :D

groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoihoi,

Ach die Dory toch.....
Zit in het voederbakje en maar piepjes laten horen.
Er is geen een valkje die er op reageerd.
Ook haar hormoontjes beginnen te werken.
Ben benieuwd wanneer dit gaat stoppen, misschien als een een eitje heeft gelegd maar daar is ze nog vrij jong voor.
Ik laat het jullie wel weten.

Groetjes Marianne

Nelly

Hoi Marianne.

Ik wou je even laten weten dat het met Lilo "SUPERGOED"  gaat.
Lilo geeft kusjes, zit het liefst op mijn schouder,en eet sinds vandaag ook uit mijn hand.
Ennne....... Lilo is gek op breinaalden zitten (Dan kan hij lekker mee wibbelen)
De heimwee naar jou valkjes is nu echt verleden tijd.

Geef Timo en Renzo een dikke kus, en warme knuffel.
 Voor jou en Cris veel Liefs,

Liefs, Ma

Tante Ria

16 januari 2005, 16:31:55 #374 Last Edit: 16 januari 2005, 23:01:51 by Marianne
Haai Marianne.

Ik ben zojuist op visite geweest bij LILO.
Wat is dat kleine pluizenbolletje toch een leuk parkietje geworden.
Nel is hem "Happy Birthsday" aan het leren fluiten.
De eerste vier tonen kan hij al. Zo knap, maar hij is dan natuurlijk ook "met muziek uit het ei gekropen".

Hier heb je 2 foto's van mij Ka en Do  (Moederdag KaDo zodoende deze namen). Ze zij ware kampioenen in behang afhalen, dus als je hulp nodig heb mag je ze lenen.

Tante Ria  uit Bavel