21 juli 2025, 01:04:02

De valkjes van Marianne deel 2

Gestart door Marianne, 16 mei 2004, 16:40:29

« vorige - volgende »

Marianne

Heey,

Gijs is net opgehaald.
Stefan was helemaal in zijn nopjes dus dat komt zeker goed tussen die twee.

Kyra en Parel zitten nu dus in de kooi. Kyra voelde zich meteen thuis en ging aan de trosgierst knabbelen. Voor Parel is het de eerste keer dat ze in de kooi zit en moet alles nog even op haar gemakje bekijken.

De andere valkjes zitten lekker los en boven op de kooi waarin Kyra en Parel zitten. Helemaal alleen zitten ze dus nog niet. Dobey mag vanaf vandaag weer de voliere in, maar tot nu toe wil hij nog niet uit zijn kooitje komen. Daar heeft hij immers het rijk alleen en in de voliere moet hij het toch met Bassie delen.

Groetjes Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

boezempje

hai marianne

fijn dat gijs nu lekker een baasje krijgt leuk hoor.
maar bij jou hebben ze het ook goed hoor,
ben benieuwd hoe het verder loopt allemaal en dat kyra maar goed gaat eten he.

gr essie

Marianne

Hoihoi,

Even een kleine update.

Het gaat goed met de dames in de kooi.
Parel zit lekker zaadjes te pellen en Kyra bedelt nu niet meer (wat een rust in huis ;))
Net wat foto's gemaakt van Kyra, voor Esther haar website geloof ik. Ze bleef warempel op mijn hand zitten, en vloog niet meteen naar de voliere.
Parel maakt zich niet druk, komt op je vinger zitten, kroelt en gaat dan gewoon weer op het stokje zitten om verder te eten.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

boezempje

hai marianne

de foto's waren super hoor dank je meis,
maar houdt kyra ook een beetje van kroelle of niet :(
als het niet zo is komt dat wel met  3kids hier in huis geloof me maar,

gr essie

Marianne

Hoi Esther,

Als ze rustig is dan mag je haar wel op haar koppie kroelen, maar ze is vaak nog erg druk en neemt dan de tijd niet om er van te genieten.
Komt vanzelf wel hoor.

Groetjes Marianne

boezempje

hai marianne

dat weet ik wel hoor toen ik spirit bij suzanne ophaalden die was zo wild en beet wil  je niet weten,en als je nu kijkt is ze superlieff en vindt kroelle het einden,dus dat komt wel goed hoor,

gr essie

Marianne

Hoihoi,

Gisterenavond heb ik Parel van Henry weer terug in de voliere gezet.
Zo is Kyra een stuk rustiger want ze waren elkaar een beetje aan het opjutten.
Kyra kan nu op haar gemak de zaadjes etc. gaan zoeken.
Pap wilde ze gisterenavond niet dus ik verwacht dat ze genoeg eet om geen honger te hebben.
Gijs was de hele dag aan het scharrelen op de bodem maar Kyra is meer aan het spelen dan aan het eten. Ze is levendig en ziet er goed uit dus ik hoop dat ze dan toch voldoende eet.

Vandaag kan ik het een beetje in de gaten houden.

Groetjes Marianne

Marianne

Hallo,

Vandaag is het weer een spannende dag.
Esther komt straks Kyra ophalen.
Ik ben heel benieuwd hoe zij het straks gaat doen bij Esther.
Van mij moet ze niet zoveel hebben.
Alle jonge valkjes stappen zo op mijn vinger maar Kyra fladderd heel de kooi door. Misschien klikt het met Esther beter dan met mij, en bovendien krijgt ze straks veel vriendjes en vriendinnentjes.
Ik denk dat ze "boos" is dat ik haar uit de voliere heb gehaald en wel tot 2 keer toe. Ze zit nu alleen en misschien is dat het ?! (Jammer dat we dat niet kunnen vragen)
Ze eet in iedergeval goed, haar bakje is bijna leeg gegeten en trosgierst is ook favoriet.
Net sla in de kooi gezet maar dat is nog niet aangeraakt.

Met parel en Lilo gaat het ook goed. Ze bedelen bijna niet meer. Zo'n 1 keer per dag hoor ik ze maar. Ze spelen lekker en gaan veel op ontdekking uit.
Morgen gaan ze apart. Ik weet nog niet of ze samen gaan of eerst Parel alleen. Dat zie ik dan wel weer.

Nou Esther, tot zo!

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Jammer he, je valkjes weg. Maar ja, dat hoort er bij.

Dat van Kyra herken ik heel goed. Ik had dat met Spirit, die moest niks van mij hebben. Zoals Esther al zei was ze wild en beet idd, terwijl ik haar toch hetzelfde had behandeld als de andere valkjes. Maar zo hebben ze allemaal hun eigen karaktertje.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

CitaatHoi Marianne,

Jammer he, je valkjes weg. Maar ja, dat hoort er bij.

Dat van Kyra herken ik heel goed. Ik had dat met Spirit, die moest niks van mij hebben. Zoals Esther al zei was ze wild en beet idd, terwijl ik haar toch hetzelfde had behandeld als de andere valkjes. Maar zo hebben ze allemaal hun eigen karaktertje.

Groetjes

Suzanne

Hoi Suzanne,

Dat is hier dus precies zo.
Ik snap er niets van, maar ben blij dat ik niet de enige ben die dat mee maak.
Dan zit Kyra bij Esther dus wel goed, want met Spirit is het ook goed gekomen.

Groetjes Marianne

boezempje

hai suzanne en marianne

inderdaad elk valkje is anders en suzanne heeft zijn best er voor gedaan maar het hadt geen zin.
en dat is niet erg hoor komt allemaal goed.

gr essie

Marianne

Hoihoi,

Parel en Lilo zitten nu apart.
Ik heb ze net losgedaan zodat ze wat vliegervaring op kunnen doen.
Het zijn nu nog net helicopters, zo blijven ze op 1 plaats hangen. Als landingsplaats wordt toch nog het gordijn gebruikt.
Ze hebben al flink aan de trosgierst gezeten en er zijn al een paar zaadjes uit het bakje. Nu ze los zijn blijven ze toch in de buurt van hun eigen kooi en gaan niet aan de tralies van de voliere zitten bedelen. Dat is positief.

Groetjes Marianne

boezempje

hai marianne

nou dat gaat goed daar gelukkig.
nog ff en je hebt  geen kleintjes meer.
met kyra gaat het ook goed hoor ze eet goed en drinkt goed.
ze stapt goed op mijn hand en dat is ook al goed vindt ik.
de rest komt  wel.
maar ze is een lieff valkje hoor ben er echt super blij mee.

gr essie

Marianne

Hoi Esther,

Dat doe mij goed om te horen dat ik je blij hebt gemaakt met Kyra.
Fijn dan ze al op je hand stapt, vindt ze jou toch liever dan mij (en maar goed ook want bij jou woont ze nog wel een aantal jaren).
Ik hoop dat straks Henry en mijn moeder ook veel plezier zullen beleven met hun valkjes.
Na het komende weekend heb ik geen kleintjes meer. Dan is het weer wachten tot het voorjaar.

Groetjes Marianne

Henry

he marianne

nou parel die krijgt een hoop vriendjes hoor hierzo.
en ik hoor het wel he of hij zaterdag weg mag.

henry