20 juli 2025, 00:51:20

De valkjes van Marianne deel 2

Gestart door Marianne, 16 mei 2004, 16:40:29

« vorige - volgende »

Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

En de laatste foto is van Zazou.

Zo dat was het dan weer van vandaag.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Mooie valkjes hoor. Goh, dat je het aandurft om te ringen. Ik durf het niet zo goed  :-/.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Marianne,

Hele leuke foto's van je valkjes :-)
Hier is ook de ervaring als je een valkje iets te snel ringt dat de ring er zo weer vanaf ligt.
Zeker de eerste keer ringen is best eng maar als je merkt hoe makkelijk je een teentje door de ring kan halen gaat de volgende wel heel makkelijk ;-)
Ik had mijn laatste valkjes ook geringd en de oudste was al 10 dagen maar de ring lag er na een uur al weer vanaf.
Maar die was wat achter in de groei en na 13 dagen heb ik het opnieuw gedaan en toen bleef de ring wel zitten.
De jongste was toen 10 dagen oud en die bleef wel zitten.
Ik zou het gewoon een dagje later weer proberen vaak gaat het dan wel goed.

Groetjes, Paul

Marianne

Hallo,

Vandaag is het eerste eitje van Bassie en Zazou uitgekomen. Het is weer een lutino, dus zal waarschijnlijk net zo mooi gaan worden als Dory. Het zijn tenslotte zusjes.
Er ligt nu nog 1 eitje van Zazou, er waren er 2 kapot gegaan en die heb ik al weggegooid.

Jewel is al een tijdje geleden weer begonnen met het leggen van eitjes. Ik heb deze meteen weggehaald en in het blok van Dobey gelegd. Overdag zit Dobey heerlijk op de eitjes maar 's avonds zit er niemand op. Dit zal dan wel niets worden, maar dat is ook de bedoeling.
Als straks de kleintjes groot zijn gaan de blokken er weer af.

Groetjes Marianne

Marianne

Goedemorgen,

Nou met het kleine lutinootje gaat het niet zo lekker.
Zij houdt haar koppie niet goed omhoog, en dat betekend dat ze dan ook minder kan bedelen om eten.
Ik ga duimen voor het kleintje.

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Ik duim met je mee hoor. Hopelijk komt het toch nog goed.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

lilian

Hallo Marianne,
Ook wij duimen met je mee hoor, en veel sucses!!
groetjes Lilian

Marianne

Hoi Suzanne en Lilian,

Bedankt dat jullie mee hebben geduimt maar helaas heeft het lutinootje het niet gered.

Het ander jong is vandaag geringd. Na 17 dagen is het eindelijk gelukt. Hij begint nu heel snel grijze pinnetjes te krijgen en je ziet zijn pootjes ook donkerder worden. Een wildkleurtje verwacht ik dus.

Groetjes Marianne

Paul

Hoi Marianne,

Wat naar dat het lutinotje het niet gehaald heeft.
Het lijkt wel of ze maar 1 jong per keer groot mogen brengen net als de vorige keer :-(
Komt het overgebleven eitje nog wel uit of weet je dat nog niet?
Hopen dat dat jong het dan in elk geval wel gaat redden in elk geval hebben de ouders dan alle tijd voor de kleine.

Groetjes, Paul

Suzanne

1 juni 2004, 11:45:21 #40 Last Edit: 1 juni 2004, 11:46:11 by blozend_appeltje
Hoi Marianne,

Wat jammer zeg van dat lutinootje.

Ga je trouwens nog foto's maken van het andere jong of is het nog niet zo erg veranderd sinds de foto van 15 dagen oud? Ben wel benieuwd nl  :).

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Paul,

Ja het lijkt wel of ze maar 1 jong per nestje groot brengen.
Het lutinootje kreeg niet eens te eten.
Misschien omdat het het eerste jaar is en de valkjes zelf nog maar net 1 jaar zijn  :-/

Hoi Suzanne,

Jij vraagt en ik maak meteen nieuwe foto's.

Deze is dus net genomen.

Marianne

1 juni 2004, 16:33:13 #42 Last Edit: 1 juni 2004, 16:34:48 by Marianne
En hier zit hij op de handen van Timo.

Toch al weer een verandering ten opzichten van de vorige keer.

Groetjes Marianne

lilian

Hoi Marianne,
Wat een leuke foto s zeg, je ziet zijn ringetje ook goed zitten veel sucses verder ermee.
Groetjes Lilian

Marianne

Hoi,

Het ene eitje dat er nog ligt van Zazou wilde ik gisteren even schouwen want volgens mij had het al uit moeten komen. Ik voelde het eitje, dat ik voorzichtig tussen duim en wijsvinger vast had, bewegen. Heel maf gevoel en ik heb het maar gauw terug gelegd.
Net nog gekeken maar het was nog niet uitgekomen. Ik hoop in iedergeval dat als het eitje uitkomt ze het wel goed gaan verzorgen.

De eitjes die Jewel afgelopen tijd gelegd heeft en 1tje van Zazou liggen in het blok bij Dobey. Daar wordt alleen overdag op gebroed dus wrdt niets, maar dat was ook niet de bedoeling. Ze hebben nu beide 2 ronde eitjes gelegd en ik vind het wel welletjes voor dit moment. Ze zijn toch nog iets te onervaren denk ik, 1 jong groot brengen lukt ze prima maar meer dan weten ze het even niet meer.
Volgend jaar beter, ze hebben nu in iedergeval bewezen dat ze eitjes kunnen leggen, goed kunnen broeden en erg goed hun nestje beschermen.

Groetjes Marianne