22 juli 2025, 00:42:20

De valkjes van Marianne deel 2

Gestart door Marianne, 16 mei 2004, 16:40:29

« vorige - volgende »

Marianne

Goedemorgen,

Net nog even een foto gemaakt van giertje Gijs,

Hij zit heerlijk mee te piepen als Dobey en Bassie een concertje geven en zit op zijn gemakje te knabbelen aan de trosgierst. Redt zich ook al aardig in de kooi, zit voor je het in de gaten hebt , geen steuntelgeluiden, weer op het touw. Het liefst zit hij op je schouder lekker tegen je wangen aan, een echt knuffelkontje hoor.

Ik verwacht dat vandaag wel een van het trio naar buiten komt, maar als dat zo is meld ik mij weer.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

boezempje

hai meis

hahahahhhaha wat een scheetje zeg.
echt een giertje ja mooi hoor

gr essie

Suzanne

Hoi,

Goh, bonte lutino bestaat dus wel. Ruby red eyes is letterlijk vertaald robijn rode ogen. Verder las ik in de tekst dat ze een diepere gele kleur hebben over het gehele verenpakket.

Jouw Gijs ziet er idd net zo uit als mijn Giertje (heet nu Rambo).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoihoi,

Net heb ik Dobey apart in een kooi gezet.
Je weet niet wat je ziet hier in de huiskamer, een kamervoliere en daarnaast een grote kooi en daarnaast een standaard kooi.
Het past net.
Ik werd helemaal gestoord van mijzelf. Dobey hou op, Dobey laat dat etc.etc. Nu zijn mijn kinderen allebei op school en nog loop ik politieagentje te spelen. Gijs zit alleen met zijn moeder Jewel in de kooi. Hopelijk geeft ze hem voldoende eten, en eet hij zelf genoeg. Anders kan ik hem 's avonds altijd nog iets bij geven.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

CitaatHoi,

Goh, bonte lutino bestaat dus wel. Ruby red eyes is letterlijk vertaald robijn rode ogen. Verder las ik in de tekst dat ze een diepere gele kleur hebben over het gehele verenpakket.

Groetjes

Suzanne

Hoi Suzanne,

Ben wel heel benieuwd hoe die bonte lutino's er dan uit zien.
Jij niet?
Misschien heeft iemand wel een bont lutino (gepareld) valkje zitten zonder het te weten......

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi,

Ja, ik ben ook benieuwd. Heb ook geen plaatje kunnen vinden, helaas.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Karin

Inderdaad robijnrood, ik heb nog geen foto kunnen vinden, maar als ik er een vind zal ik hem hier zetten.

Groetjes, Karin
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hier ben ik weer,

Vandaag is Kyra (het valkje voor Esther) uitgevlogen.
Ze vermaakt zich best zo in de voliere. Ik moet zelfs goed kijken wie Kyra is en wie Dory. Komt het weer een beetje goed uit dat Dory gisterennacht haar vleugels beschadigd heeft door 's nachts te gaan vliegen in de voliere. Niets ernstig hoor.
Met de andere jonge valkjes gaat het ook prima. Lilo, de bonte, zal morgen het blok ook gaan verlaten en dan is het nog de beurt aan de jongste lutino, die van Henry.
Ik heb ook nog foto's gemaakt, maar die moet ik nog even verkleinen en volgen zo spoedig mogelijk.

Groetjes Marianne

Marianne

Hier zijn de foto's dan:

Dit is Lilo.

Marianne

Marianne

En dit is het valkje voor Henry:

Groetjes Marianne

boezempje

hai marianne

dank je meis voor de prachtigen foto's hoor erg leuk om te zien hoor en ik ben super blij dat ze is uitgevlogen,
nu nog eten hahahhaha

essie

Marianne

7 november 2004, 23:16:38 #297 Last Edit: 7 november 2004, 23:17:37 by Marianne
Hoi Esther,

Geen dank hoor, ik had je toch beloofd regelmatig een foto te sturen  ;)
Jammer alleen dat de foto van het trio veel te klein wordt om hier te plaatsen, want die is ook erg mooi.

Ik ben benieuwd wanneer ze helemaal zelf gaat eten, maar ik laat je de vorderingen van Kyra natuurlijk weten.

Groetjes Marianne

boezempje

hai marianne

is prima hoor ben wel heelllll benieuwd ja hhihihihi
kan niet wachten hoor,
jawel kan ik wel maar is moeilijk hahahahhaha
ik hoor het wel meis,

gr essie

Marianne

Goedemorgen,

Gijs eet al zelf maar af en toe krijgt hij nog een hapje van zijn mama. Ze zitten nu met zijn tweetjes in de kooi omdat Dobey hem erg plukte... Leuk om te zien hoe kleine Gijs zijn moeder zit te kroelen. Ze worden snel groot.

Kyra heeft de bak met eten ook gevonden. Ze gaat er dwars in zitten zodat er niemand anders meer bij de zaadjes kan. Ze knabbelt wel wat maar ik heb nog niet het idee dat ze er echt veel van op eet. Vanaf woensdag ben ik weer vrij en kan ik het de hele dag in de gaten houden. Haar staart groeit snel en ik krijg steeds meer moeite op Dory en Kyra uit elkaar te houden. Van dat betreft is het maar goed dat de lutino van Henry nog lekker in het blok zit....

Lilo is gisteren ook uit gevlogen maar toen het gisterenavond donker werd ging hij/zij weer lekker het blok in. Daar heeft Lilo dan ook de nacht doorgebracht. Lilo lijkt weer sprekend op Zazou. Dus gisteren had ik 2 "dory's " en 2 "Zazou's" in de voliere. :D :D

Groetjes Marianne