3 mei 2025, 14:24:16

kop schudden

Gestart door Lin, 1 mei 2004, 22:51:53

« vorige - volgende »

Lin

Waarom doet mijn mannetje wanneer hij aan het fluiten is zijn hoofd naar beneden tussen zijn vleugels en gaat dan omhoog en slaat dan met zijn snavel tegen de grond?

Gr.Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Lin,

Dat is echt het versiergedrag van een mannetje :-)
Ze proberen indruk te maken op de popjes dan en tikken ook vaak met de snavel op zitstokken en op de tralies.
En als er geen popje in de buurt is zal ie toch nog steeds dat gedrag vertonen dat is normaal.
Dus je hoeft je geen zorgen te maken als je mannetje dat doet.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Lin,

dat is inderdaad versiergedrag, dat doet o.a. mijn cinnamon bont mannetje Smuey ook t.o.v. Laiko, maar Laiko heeft al een koppel + nestje en dan nog, Smuey'tje heeft een misvormd pootje en zal helaas nooit kunnen paren. Verder doen zowat alle mannen het hier, het is dus typisch mannetjesgedrag :-).

Groetjes, Tara

Linda Koorn

ik dacht al zoiets bedankt. :)

Franka

hihi dat doet mijn 'tjikkie' Rincewind ook,
Vooral als ik begin te fluiten begint mn machomannetje heel stoer met zn kop te bonken en/of te 'headbangen'.
Ik heb er maar van gemaakt dat het een Macho Valkparkiet met een Identiteitscrisis is.. ("Kijk mij nou!! .. Ik ben een specht... toktoktok")

barthezz

Lo

Die van mij doet ook zoiets .. eigelijk lijkt het meer alsof ie zit te headbangen .. maar zoiets bedoel jij waarschijnlijk ook denk? En hij begint nu ook al tegen dingen te tikken met zn snavel .. dus tis cker een mannetje  :)

De groente, Bart

Franka

inderdaad ..
tikken tegen alles wat hij maar tegenkomt
maar ook 'headbangen' in de lucht.