16 april 2024, 16:02:12

beginnen zo laat te vliegen

Gestart door sani, 16 mei 2004, 12:41:43

« vorige - volgende »

sani

ik heb nu 2 valk parkieten...en nu sinds een week laat ik ze elke avond rond vliegen..ze zijn niet tam!
ik moet zeggen dat mijn eerste valkpakiet die ik al 3 maanden had...iets stoerder word en opeens iets tammer lijkt sinds de komst van die andere!maar goed het verhaal gaat er om dat ik nu elke avond de kooi open zet om half 9 als de gordijnen dicht kunnen ...dan gaan ze gelijk boven op de kooi ztten...maar ze gaan pas vliegen tegen die tijd als ik naar bed wil..gister bv om half 12 >:(de eerste keren gingen ze zelf terug hubn kooi in..nu moets ik ze vangen..gister voorzichtig...maar dan krijzen ze jo!!blijven ze dat doen..of als ze zien dat ik het goed bedoel word dat dan minder? en als ze gewend zijn savonds te vliegen zullen ze dan voortaan eerder gaan vliegen?

groetjes sandra

giovanni

yo

vliegen ze niet als je dichterbij komt? Bv als je ze wilt terug stoppen dat ze direct wegvliegen?
Hier blijven ze ook meestal op de kooi zitten hoor, of anders
kruipen ze waar ik niet aankan ::) En kan je ze niet op een of
andere manier teruglokken ipv ze te vangen? Normaal moeten ze na een tijdje toch weer terug naar de kooi vliegen hoor, of wat ik doe is als ze op de kooi zitten (die open is an de bovenkant) houd ik mijn hand boven hun kopje en dan
kruipen ze automatisch naar beneden :)

grtjs