Help, valkje heel onrustig na overlijden ander valkje, wat kan ik doen?

Gestart door Xristel, 10 april 2021, 09:11:53

« vorige - volgende »

Xristel

Mijn lieve valkparkietje is eergisteren overleden na bijna 20 jaar. Mijn andere valkparkietje is nu erg onrustig. Hij roept (heel hard) de hele dag door, en vindt gewoon weinig rust. Deze roep zegt me dat hij aangeeft dat er iets niet klopt. Ook de dingen die hem normaal blij maken lijken hem niet te raken. Hij eet en drinkt wel, een beetje. Ik snap dat hij ook moet rouwen en wennen, maar hoe kan ik hem nu beter helpen? Het lastige is dat ik niet weer opnieuw wil en kan beginnen met een andere vogel, ook al begrijp ik dat hij misschien gezelschap nodig heeft. Hij kan al mijn liefde en aandacht krijgen, maar dat lijkt hem niet echt te interesseren. Zoals gezegd, het is nog geen 2 dagen geleden.
Hij is ruim 12 jaar, kan niet goed vliegen (te korte vleugels) en zit niet zo goed in zijn veren. Is altijd een beetje een kwetsbaar vogeltje geweest, maar ik had het gevoel dat hij wel gelukkig was. Nu weet ik dus even niet goed wat te doen. Ik heb het gevoel dat dit roepen en deze onrust ook voor hem niet goed is. Zou fijn zijn als jullie willen meedenken. Ik kan ook amper denken met dit constante geroep, en dit gun ik hem niet. Alvast heel erg bedankt.

carco

Sterkte met het verlies.

Het is heel normaal dat je andere valkje roept, dit heeft de tijd nodig en zal best nog even aankunnen houden.

Groetjes
Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




Xristel

Bedankt voor je reactie Caroline. Het is enigszins geruststellend dat het `normaal` is, onder deze om
omstandigheden. Groetjes, Cristel