29 maart 2024, 02:24:30

word een tweede valk ook tam

Gestart door grietje, 14 mei 2004, 05:09:58

« vorige - volgende »

grietje

14 mei 2004, 05:09:58 Last Edit: 14 mei 2004, 05:10:55 by grietje
hoi,

we hebben 1 jonge valk en die is erg tam, al na korte tijd trouwens.
nu vraag ik me af als we er nu een tweede bij kopen of falco dan ook nog tam blijft en of die nieuwe dan ook tam word, of is het zo dat ze elkaar als vriendjes zien en ons niet meer zien staan, ik heb tenminste bij parkietjes wel es gehoord dat ze dan niet tam worden.

het is niet direct de bedoeling dat we een tweede erbij nemen hoor,  maar wie weet komen we toch nog op dat idee, als ik zo zie bij de meesten die er meerdere valken hebben krijg ik toch wel een beetje de kriebels  ;) we hebben een kamervoliere van 54 cm breed 42 cm diep en 1 meter hoog dus naar mijn idee genoeg ruimte voor een vriendje voor falco :P    maar wil hem eigenlijk wel tam houden.
want vind hem wel erg leuk zo.

groetjes grietje

Paul

Hoi Grietje,

Ik heb hier meerdere tamme en niet tamme valkjes bij elkaar en de tamme blijven gewoon tam hoor als je ze maar aandacht blijft geven.
Je kan het beste een jong valkje erbij nemen wat al zo goed als tam is dat gaat vaak het beste.
Als je een valkje van 6 weken neemt wat al zelf eet zijn die soms al door de kweker aan handen gewend en hoef je verder weinig meer te doen en is ie al tam.
Ze zullen wel iets meer naar elkaar trekken maar ze hebben nog zat tijd over om bij je langs te komen voor een lekkere kroelbeurd in de nek en je hebt er dan twee tegelijk bij je zitten :-)
Voor Falco is het ook leuker want hij is dan nooit meer alleen.
En de kooi is prima voor twee hoor dat is geen probleem.

Groetjes, Paul

Joyce28

14 mei 2004, 14:17:00 #2 Last Edit: 14 mei 2004, 14:17:35 by Joyce28
ja hoor,ik kan het ook beamen,al heb ik mijn nieuwe net 2 wkn.
Mijn 1e is en blijft ook een echt kroelkont hoor,als je al naar de kooi toeloopt,houd ze haar koppie al naar beneden,en dat is niet vermindert nu de tweede er is :)