sigaret of sigaar rook slecht voor de vogel ??

Gestart door vogelfriek, 6 januari 2003, 20:55:07

« vorige - volgende »

vogelfriek

:)hallo allemaal :)

ik had een vraag: is rook ook slecht voor de vogel??
als er gerookt wordt en de vogel zit erbij,
is het dan slecht of kan dat geen kwaad ?

:)groetjes gerben ;)

V_Valkie

ik denk dat het niet echt goed is voor de vogel,dus ik zou hem een beetje uit de buurt zetten.

vogelfriek

:) bedankt voor de info  :)

als er gerookt wordt dan zet ik m,n vogel gewoon in z,n hok

groetjes vogelfriek  :)

Mandy

Hallo Gerben,  :)

Roken en meeroken is voor iedereen slecht, dus ook voor huisdieren.
Zo is het ook slecht als je vogel in een ruimte is waar bv, gesteengrilld of gegourmet wordt (staat ook in die gebruiksaanwijzingen) en in de keuken als er gekookt/gebakken wordt, die dampen zijn ook niet gezond voor een vogel om in te ademen.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

ja (mee)roken is slecht voor iedereen.
Zeker als je maar zulke kleine longetjes hebt. Bij mij in huis wordt niet gerookt. Mijn Man rookte al een tijdje buiten, maar sinds wij Tim hebben rookt het bezoek ook buiten.
Als er een feestje is, zet ik Tim boven neer, zodat hij geen last heeft van de rook.
Ik denk dat je zo goed mogelijk voor je huisdier moet zorgen, dus moet voorkomen dat hij rrok binnen krijgt
Karin

cisca

Hoi hoi.
als ik dit lees moet ik mij bijna gaan schamen,wij roken namelijk allebij en onze valkjes zitten gewoon allemaal binnen.
Maar aan de andere kant vind ik dat buitenvogels meer gif inademen dan dat mijn valkjes rook inademen ,het is denk ik ook een kwestie van ventileren bij mij staat altijd de raam op de rookkier.
En als ik eerlijk moet zijn mijn valkjes zijn echt kerngezond en fluiten naar hartelust dus waar doe je goed aan.

Natalie

Hallo!

Ik denk dat de rook niet bepaald gezond is voor je valkjes, maar dat is het ook niet voor mensen. Maar of het nou direct kwaad zou kunnen. Ik rook zelf niet, maar als ik visite krijgt die wel rookt zet ik mijn valkjes daarvoor niet in een andere kamer. Rokers zijn gezellige mensen zeggen ze, he, dus die zijn bij mij altijd altijd welkom. Ik denk dat er heel veel valkjes verblijven in huiskamers waar gerookt wordt, dus het zal wel loslopen.